Илияна Захариева поема ръководството на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) през 2019 г., след мандата на Мила Миленова, който приключи в края на миналата година. Решението бе взето по време на редовно Общо събрание на организацията, което се проведе на 31 януари в София.
Илияна Захариева е член на Управителния съвет на БДВО от 2012 г. От 2014 г. тя е директор „Корпоративни комуникации” в А1 България. Отговаря за всички комуникационни дейности на компанията, насочени към обществото и служителите. Дирекция „Корпоративни комуникации” обединява управлението на традиционни и дигитални медии, организацията на спонсорства и събития, програмите за корпоративна социална отговорност и вътрешните комуникации на А1. Илияна Захариева има близо 20 години опит в сферата на корпоративните комуникации, връзките с обществеността, маркетинга и рекламата. Тя се присъединява към екипа на А1 от Пощенска банка, където е ръководила корпоративните комуникации на компанията в продължение на шест години. Преди да стане част от Пощенска банка през август 2007 година, Захариева е отговаряла за рекламата и връзките с обществеността последователно за Хеброс банк, HVB Bank Biochim и Уникредит Булбанк. Работата си в областта на корпоративните комуникации започва в KPMG през 1999 година. Тя има диплома от Chartered Institute of Marketing, London, London School of Public Relations, както и магистърска степен от Факултета за нови и класически филологии и Факултета по славянски филологии на Софийския университет в София.
„Благодаря на колегите за гласуваното доверие! Членувам в Българското дружество за връзки с обществеността от почти десет години. За мен работата с БДВО винаги е била не само професионална, но и лична кауза. Този пост е едновременно признание за усилията ми през годините и невероятна отговорност и възможност за мен да продължа развитието на Дружеството в посока популяризиране работата на колегите от общността, засилване и подобряване на имиджа на БДВО, изграждане на нови партньорства и непрестанно подобряване на PR практиките у нас.“
В състава на Управителния съвет на Дружеството на PR специалистите с мандат до 2020 г. влизат нови членове – Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts и Анита Петкова-Бедин, Marketing Manager INFINITI България/ Витоша Ауто. Доника Ризова и Розита Михайлова от досегашния състав приключват своите мандати по лични причини.
По време на Общото събрание членовете на Дружеството приеха отчет за дейността на организацията за изминалата календарна година и програма за 2019 г., представени съответно от Мила Миленова и Илияна Захариева. В Отчета на Комисията по професионална етика към БДВО нейният председател Даниел Киряков представи дейността на етичния орган за изминалата година, както и приоритетите за следващия период. Фокус в работата на КПЕ е последващо организационно подобрение, разпространение на принципите на Етичния кодекс на PR-специалистите и по-засилена обществена роля. Общото събрание на БДВО преизбра Комисията за професионална етика за следващ мандат в състав: д-р Евелина Христова, д-р Мария Николова и Даниел Киряков.
Сред основните приоритети в програмата на сдружението за предстоящата година са: повишаване авторитета на БДВО като професионална организация в сферата на комуникациите; повишаване имиджа на PR професията в обществото и сред студентите; изграждане на партньорства с комуникационната общност в и извън страната; продължаване на партньорствата с медии и иницииране на нови; поддържане на партньорства с образователни институции; продължаване на ключови партньорства с бизнеса, бизнес организации, неправителствения сектор; засилване присъствието в обществени дискусии за развитие и утвърждаване на добрите PR практики; увеличаване на членската база; развитие и дигитализиране на каналите за комуникация с членовете; стартиране и популяризиране на сайта на КЕ; развитие на регистъра на лицата, приели Етичния кодекс на PR специалистите в България и др.
Сред важните предстоящи проекти на БДВО е специално разработената от Дружеството Програма във Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) на СУ „Св. Климент Охридски“. Програмата включва лекции и уъркшопи с практическа насоченост с цел разнообразяване на образователната програма, представяне на полезна информация от практиката и популяризиране на Дружеството сред студентите.
Отчетът на организацията, както и програмата за 2019 г. са публикувани на www.bdvo.org.