Мозая Бриджес, наричан от приятелите си Мо, е едва на 11 години. Още дори ненавлязъл в тийнейджърските си години, човек трудно може да помисли, че момчето е всъщност успешен бизнесмен.
Тичащ наляво-надясно, младият чернокож жител на Мемфис, Тенеси, има само едно ясно отличително нещо. Своите папионки.
Още когато е на девет години (през 2011 г.) Мо започва да разпитва баба си как да направи своя папионка, предават от списание „Форбс“.
Като истински предприемач, той вижда ниша в пазара и не се двоуми да запълни празнината:
„Наистина държах да се обличам добре, а не можех да намеря папионка, която ми харесва“, коментира той. „И затова баба ми, прекрасната ми баба, гладачка от 80 години, ми помогна да започна бизнес“, допълва той.
Бабата на Мо веднага го е подкрепила: „Не е нужно да чакаш, докато пораснеш повече“, казала възрастната жена „Ако имаш мечта и си мотивиран, просто действай!“
Мозая избира сам платовете за своите папионки и е доста стриктен в критериите си. Взискателен към всяка подробност, той създава модели от стандартни на точки до раирани и многоцветни, а дори е с логотата на спортни отбори. До този момент момчето е спечелило около 30 хил. долара, продавайки ги онлайн през личния си уебсайт.
Но Бриджес не се ограничава в интернет пространството. Според неговата страница, редица бутици в засега шест щата са показали интерес към продукта. Наскоро пък му бе отделено специално внимание и в списание „О!“, собственост на Опра Уимфри.
Бриджес не задържа цялата печалба за себе си. Той създава и специален модел Go Mo! папионка, приходите от която отиват изцяло за благотворителност.
„100 процента от парите се отделят за деца, които искат да отидат на летни лагери, но нямат средствата. Вярвам, че е хубаво да се помага да общността и това и правя", смята момчето.
Запитан за бъдещите си планове, Мо коментира пред „Форбс“, че би искал да разшири асортимента си от продукти. Някои от идеите му включват създаването на вратовръзки, кърпички за сака, както и други мъжки аксексоари.
„Искам и да създам компания за блейзъри и панталони за деца, които обичат да се обличат добре, точно като мен“, споделя плановете си Бриджес.
Възможностите, които предоставя интернет, позволяват на множество млади предприемачи. Без да бъдат забавени от високите наеми на физически магазини, дизайнерите лесно могат да управляват бизнесите си от дома.
Никой не може да каже със сигурност дали Мо ще успее да осъществи мечтата си. Но едно е сигурно – той определено е на прав път.