Навършилият преди 2 месеца 18 години канадски певец Джъстин Бийбър може да се похвали с нетно състояние, възлизащо на 105 млн. долара. Авторитетното списание Forbes го нарежда на трето място сред
най-влиятелните знаменитости в света. Пред него се нареждат единствено екстравагантната поп звезда Лейди Гага и американската телевизионна водеща Опра Уинфри. Каква е причината за успеха на идола
на милиони тинейджъри?
Империята на Джъстин Бийбър се управлява от мениджъра Скуутър Браун. Негова е „вината“ младежът да стане сензация, която може да докара 600 хил. долара от билети само за 1 музикално шоу.
Отделно, през миналата година документалният филм Never Say Never, който проследява част от концертните изяви на певеца, успя да спечели 100 млн. долара.
Според често повтаряната история, през 2008 г. Браун видял в канала за видео споделяне YouTube тогава 14-годишният певец. От клиповете ставало ясно, че детето имало талантът и визията, за да успее.
Останалото е история.
Пред електронното издание „Бизнес инсайдър“ откривателят на Бийбър обяснява, че в момента учи клиента си да вижда "голямата картина". С други думи – да бъде разсъдлив и да не допуска с него да се
получи ситуацията, позната от кратките истории в бизнеса на множество други деца-звезди, които остават без нищо, щом навършат пълнолетие. За да не се стигне дотам, помага и тръст от съветници.
"В него влизат бизнес мениджър, двама мениджъри, отговарящи за творческата визия, адвокат, майка му, аз", обяснява Браун.
Той допълва, че се опитва да обясни на младежа, че да си богат не е достатъчно. Певецът трябва да има пари в изобилие. Това означава, че той трябва да мисли за още неродените си деца, както и за
своите внуци. Това обаче не изключва и „малки глезотии“ като мотоциклет Ducati, струващ 20 хил. долара, и имение, оценявано на 6 млн. долара.
Бийбър признава, че голяма част от успеха му се дължи на интернет. Той използва често глобалната мрежа, за да поддържа връзка с феновете си. Искате доказателство за популярността му в
социалните мрежи – как ви звучат 21 млн. последователи в Twitter и още 41 млн. фенове във Facebook?
Немалка част от парите на младежа отиват за благотворителност. Тук се включва 1 долар от цената на всеки продаден билет за концерт, голяма част от печалбите от коледния албум, както и 2% от всяка
сключена сделка, касаеща изпълнителя.