Освен успешните предприемач, чиито имена звучат днес толкова силно и толкова често, колкото и имената на техните компании, в света съществуват и десетки не по-малко успешни бизнесмени, чиито имена, в отличие от техните брандове, са напълно неизвестни за обществеността. Това пише руското издание на списание "Форбс", цитирано от Insmaprket.bg.
По правило неизвестните милиардери собственици на известни брандове са наследници второ и трето поколение. Те не притежават харизмата на предприемчивите си предци, а активите им се управляват от наети мениджъри.
В списъка присъстват и инвеститори, купили в точното време перспективни активи, както и неколцина основатели на известни компании, предпочели да останат в сянка. Изданието се спира на 20 неизвестни милиардери от глобалния рейтинг Forbes, чиито имена са напълно неизвестни, но чиято дейност е позната на целия свят.
Интересно е, че най-много са представителите на пивоварната индустрия.
Така например световноизвестните брандове Budweiser, Stella Artois и Hoegaarden се управляват от трима бразилски бизнесмени, които започват съвместна дейност в началото на 1970 години. Това са: Марсел Херман Телеш (9,1 млрд. долара), Жорже Пауло Леман (7,9 млрд. долара ) и Карлуш Алберто Сикупира (17,8 млрд. долара). През 1998 г. те продават своята инвестиционна банка и навлизат в бизнеса с бира.
Отначало под тяхно ръководство бразилските пивоварни компании Brahma и Antarctica се сливат в холдинга AmBev, а след това става и обединението между AmBev и белгийската Interbrew. След още няколко години обединената компания, наречена вече InBev, поглъща американската корпорация Anheuser-Busch.
Днес Anheuser-Busch InBev е най-големият производител на бира в света, притежаващ стотици брандове. Приходите за 2012 г. на обединението възлизат на около 40 млрд. долара, а годишната капитализация е около 150 млрд. долара.
Повече за малко известните милиардери можете да прочетете в Insmarket.bg.