Гърция официално отваря туристическия сезон на 1 март и очаква силна посещаемост през тази година, съобщават местните медии. Министърът на туризма Василис Кикилиас посочва, че целта за 2022 г. е достигане на равнището в сектора отпреди пандемията. Пред изданието „Икономикос Тахидромос“ той говори за голям ръст на ранните резервации по данни на туроператорите, самолетните компании и хотелите, пише в. "Български новини".
Кикилиас подчертава съществения принос на туризма към икономиката на страната, спомогнал за оцеляването на „средностатистическото гръцко семейство във време на криза“. И допълва: „Начинът, по който се справяме с коронавируса, е много важен. Миналата година, когато всички смятаха, че приходите от туризъм ще бъдат 5-6 млрд. евро, те достигнаха 10.5-11 млрд. евро.“
Според министъра на туризма целите в сектора за тази година включват сформиране на работна група за справяне с кризите, подобряване на ключовата туристическа инфраструктура и предоставяне на достатъчно възможности за повишаване на квалификацията и преквалификация на служителите.
Министерството ще насочи усилия и към удължаването на туристическия сезон, привличането на по-платежоспособни туристи, насърчаването на круизната индустрия и прилагането на практики за устойчив туризъм. В помощ на този план ще бъдат заделени 320 млн. евро от средствата, отпуснати от възстановителния фонд на Европейския съюз, пише SchengenVisaInfo.com.
По данни на гръцките власти едно от четири евро в икономиката на страната идва директно или индиректно от туризма и достига средностатистическото гръцко семейство, заето в малкия и средния бизнес. Според Гръцката туристическа конфедерация туристите от Германия, Обединеното кралство и САЩ са налели най-много средства в Гърция през 2019 г. преди началото на пандемията.
Германските туристи са генерирали около 3 млрд. евро под формата на приходи през същата година, или 16.7% от общите постъпления от туризъм.
Гърция остава сред водещите пет дестинации за пътуване в Европа в началото на 2022 г., но е едно място надолу в класацията спрямо миналата година, и се нарежда след Италия, Испания, Франция и Германия. Това показва изследване, публикувано от Асоциацията на европейските туристически организации и цитирано от електронното издание на в. „Катимерини“.
Гърция заема четвъртото място в конкретни пазари като Обединеното кралство и Франция. Но е излязла от топ 5 на предпочитаните дестинации за германците, италианците, белгийците, поляците и австрийците.