Все повече жени навлизат на пазара на недвижими имоти в Китай като процентът на купувачките се е увеличил с близо 18% за последните четири години. Според неотдавнашно проучване на сайта за продажби ke.com, макар мъжкото присъствие на пазара да е доминиращо, все повече жени купуват самостоятелно жилища. Компанията е анализирала 67 724 транзакции, осъществени през нейния сайт в 2018 г., и е установила, че близо 48% от купувачите са жени. През 2014 г. техният дял е бил около 30%.
В друго проучване по въпроса – на вестник „Бейдзин цинниен бао", се посочва, че жените са тези, които имат водеща роля при избора на жилище. Анкетата на вестника е установила, че в 65,2% от случаите техният избор е бил решаващ, при 28,4% са предлагали съвети, и една в 6,4% мнението им не е било зачетено. „Жените винаги са оказвали важно влияние в нашия сектор", коментира за вестника Лиу Гъ от „Кайса Груп" и добавя, че за жените-купувачи по-голямо значение от местоположението и цената има интериора на жилищата.
Друга интересна тенденция на китайския пазар на недвижими имоти е, че все повече жени се опитват да се сдобият със собствено жилище преди да се омъжат. Проучване показва, че 52,5% от тези на административни позиции планират да се сдобият с апартамент преди да създадат семейство. Много жени от тази категория разглеждат собственото жилище като създаване на сигурност в големия град. Според тях то е и инвестиция, и начин за подобряване качеството им на живот. Мнозина вярват, че ако имат собствен дом това ще им помогне да си намерят по-лесно брачен партньор.