Нарастващите наемни цени превърнаха New Bond Street в Лондон в най-скъпата търговска улица в Европа. Според 29-то издание на доклада Main Streets Across The Worldна глобалната консултантска компания Cushman&Wakefield британската локация измества от тази позиция Avenuedes Champs Élysée в Париж.
В глобален план NewBondStreet се изкачва до трета позиция с 1350 евро/кв. м месечен наем, като затвърждава позициите на британската столица като първокласна търговска локация. Първото и второто място за поредна година остават непроменени и се заемат съответно от горната част на 5thAvenueв Ню Йорк с 2 355 евро/кв. м месечно и CausewayBayв Хонконг с 2 140 евро/кв. м. На четвърта позиция е ViaMontenapoleone в Милано с 12.5% ръст на наемите и средни нива от 1 125 евро/кв. м на месец, докато Avenuedes Champs Élysée в Париж изостава до пето място в класацията, макар и средният наем да остава непроменен на ниво от 1 105 евро/кв. м месечно.
Столичният бул. Витоша също присъства в класацията, като по данни на Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield, средният месечен наем остава без промяна – 46 евро/кв. м. В глобалната класация най-популярната търговска локация в София пада с едно място – от 50-та на 51-ва позиция, през 2017 г. Данните в доклада включват 451 търговски улици в света.
Интерес към наем на площи на бул. „Витоша“ проявяват марки в средния и достъпния ценови сегмент, ориентирани основно към ежедневната мода. В синхрон с тенденцията за здравословен начин на живот през последните години видимо се разрастват и търговците в категорията Здраве & Красота.
„Редом с този интерес превръщането на бул. „Витоша“ в популярна пешеходна зона и високият трафик от хора правят търговската улица предпочитано място и за отваряне на кафенета, ресторанти и барове“, коментира Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ във FortonCushman&Wakefield. Неговата прогноза е засиленото търсене да доведе и до лек ръст на наемните нива по бул. „Витоша“ през следващите месеци.
Според автора на глобалния доклад на Cushman&WakefieldДарън Йейтс независимо, че редица търговски улици в света регистрират спад на наемните нива, пазарът остава динамичен в отговор на световните технологични и демографски тенденции. Водещите локации продължават да са във фокуса на глобалните брандове, които търсят възможности да създадат нови и вълнуващи преживявания за потребителите. По-иновативните сред тях съчетават онлайн с физическото пазаруване в стремежа си да предложат по-цялостно преживяване и в резултат от това локацията продължава да е от съществено значение за тях, обобщи Дарън Йейтс.
В европейски план, въпреки първоначалното стъписване от Brexit, търговските локации в Лондон остават сред най-желаните от големите модни марки. В подкрепа на това наемните нива на NewBondStreet са нараснали с 37.5% за година. На другия полюс е Париж, където политическата несигурност доведе до временен спад на интереса от страна на търговците.
В Италия наемните нива като цяло се задържат без промяна. Търсените търговски улици в главни градове като Милано, Торино и Флоренция обаче отбелязват ръст благодарение на популярността си като модни и туристически локации.
В България Forton е лидер в предоставянето на услуги за бизнес имоти за инвеститори, корпоративни клиенти и банки. Компанията е стратегически партньор на глобалната консултантска компания Cushman & Wakefield и част от AG Capital, най-голямата българска група от компании за услуги, свързани с недвижими имоти, в която влизат още „Адрес“, „Имотека“, BLD, Unique Estates.
Forton предлага решения от начало до край за проекти за офис, търговски и логистични центрове, хотели, курорти, жилищни комплекси, специализирани имоти и проекти. Експертите й могат да помогнат с инвестиционно планиране и консултиране, отдаване под наем и наемане на офис, търговски или индустриални площи, продажби и придобивания, бизнес консултиране, оценки на имоти, проектен мениджмънт и управление на активи. Като регулирана от Royal Institution of Chartered Surveyors компания Forton работи по най-високите международни стандарти за услуги, свързани с недвижими имоти. Партньорството с Cushman & Wakefield позволява на компанията да служи като двупосочна връзка между българската и глобалната икономика.
Cushman & Wakefield е най-голямата в света неборсова компания за услуги, свързани с бизнес имоти. Тя консултира и представлява клиенти във всички аспекти на ползването и инвестициите в имоти и се е установила на ключови позиции в основните пазари по света, както показва и честото й участие в много от най-значителните договори за наем на имоти, продажби и мандати за управление. Създадена през 1917 г., след обединението с DTZ тя има офиси в 60 страни и повече от 43 хиляди служители.
Предлага пълния спектър от услуги за всички видове имоти, включително отдаване и наемане, продажби и придобивания, дългово и структурирано финансиране, корпоративно финансиране и инвестиционно банкиране, корпоративни услуги, управление на имоти, управление и поддръжка на сгради и съоръжения, проект мениджмънт, консултиране и оценки. Фирмата управлява активи на стойност $4.3 милиарда в цял свят.