Разходите на китайските жители по време на празниците на "златната седмица" в честванията на Деня на основаването на Китайската народна република (1 октомври) в областта на заведенията за обществено хранене и търговия на дребно достигнаха около 1,4 трилиона юана (около 203 милиарда долара). Това съобщи централната телевизия на Китай.
"От 1 октомври до 7 октомври компаниите за обществено хранене и продажбите на дребно в цялата страна достигнаха 1,4 трилиона юана, като средния дневен приход е нарастнал с 9,5%", твърди каналът. Според него през първите четири дни на празниците китайските жители са осъществили 502 милиона туристически пътувания в страната, което е с 8,8% по-високо в сравнение с миналата година.
Такава традиционна форма на семеен отдих в Китай, подобно на киното, се радва на особена популярност: общо, през първите шест дни на празниците боксофисът отбеляза 1,71 милиарда юана (около 247,99 милиона долара), отбелязва ТАСС. Първите дни от десетия месец в Китай се считат за "златната седмица".
Миналата година празниците по повод Деня на образованието в Китай съвпаднаха с фестивала в средата на есента (Zhongtsiujie), който се празнува по лунния календар - от 1 октомври до 8 октомври приходите на туристическата индустрия в страната надхвърлиха 87 милиарда долара, надвишавайки стойността за същия период на 2016 г. с 14%.