Три квартала в София - "Манастирски ливади - Изток", "Манастирски ливади - Запад" и "Павлово" вече има довеждащ транспорт, който ще улеснява пътниците и ще ги превозва до метрото и по-големите спирки на столичния градски транспорт. Довеждащите автобуси превозват пътниците на цената на градския билет. В пиковите часове превозните средства се движат на интервал от 15-20 мин. Услугата допада на жителите на тези квартали, макар че засега тя не е достатъчно популярна сред голяма част от пътниците.
Столична община подготвя пускането на довеждащ транспорт и в кварталите "Малинова долина", "Витоша" и "Горна баня". Очаква се проектът да стартира наесен, каза в интервю за предаването "Хоризонт до обед" зам.-кметът на Столична община Дончо Барбалов.
"Предвиждаме за началото на учебната година най-късно да бъдат създадени още 4 нови довеждащи линии. Предлагаме изменение и в 1 линия, въз основа на искания и предложения на граждани, където линията ще бъде удължена до спирката на метрото на пазара в "Красно село", за да можем да осигурим максимално добра свързаност с трамвай 5 и метрото", обясни той.
В сутрешните часове интервалът на движение на автобусчетата ще е по-кратък, а през деня - по-голям.
"Надяваме се услугата да придобие все по-голяма популярност, за да имаме по-голям брой потребители. Много разчитаме, че учениците ще ги припознаят като удобно средство за придвижване до основните линии на градския транспорт. По този начин ние помагаме на хората да могат по-лесно, по-удобно и по-бързо да ползват градските линии", коментира Барбалов.
По думите му услугата струва няколко милиона лева на годишна база. Превозните средства са закупени с грантово финансиране по проекти от ЕС, а експлоатацията си е наш ангажимент, отбеляза още заместник-кметът.
По думите му качването в превозното средство може да бъде заявено чрез приложението или на място - като човекът подаде знак. Спирките не са фиксирани, маршрутът е фиксиран. Така че човек може да се качва и слиза, където му е удобно, подчерта Дончо Барбалов.
По думите му линковете на приложението, както и картите, по които ще се движат линиите, ще бъдат популяризирани.
"Важно е да въведем предложените в момента линии, да натрупаме опит. След това може да се търси възможност и за други райони. Това е дългосрочна програма и се надявам тя да продължи в следващите години. В София сме първите. Ако нашите усилия са успешни, скоро ще видим и в други градове, както и в други райони на София подобен транспорт".