По бул. „Витоша“ само 1% от магазините с нови наематели

23.02.2022 | 14:20
по статията работи: econ.bg
По бул. „Витоша“ само 1% от магазините с нови наематели. Това става ясно от последния доклад на Colliers, проследяващ развитието му, са отразени промените по основните пазарни индикатори, наблюдавани в четирите големи града на България
По бул. „Витоша“ само 1% от магазините с нови наематели
Снимка: под лиценза на creative commons

По бул. „Витоша“ само 1% от магазините с нови наематели. Това става ясно от последния доклад на Colliers, проследяващ развитието му, са отразени промените по основните пазарни индикатори, наблюдавани в четирите големи града на България - София, Пловдив, Варна и Бургас.

По емблематичната столична търговска улица, където движението на наематели е 8% в края на 2020 г., спада до едва 1% в края на 2021 г. За първи път категориите мода и заведения изравниха своя дял като присъствие на бул. „Витоша“ (по 28%). За същия период свободните площи в тази зона отбелязват лек ръст и достигат 10%, пише в. "Монитор".

През втората година в условията на пандемия пазарът на модерни търговски площи започна да се стабилизира. Предлагането на модерни търговски площи в търговски центрове в четирите града остава стабилно. Усвоените площи в столицата са 9500 кв. м, а за цялата 2021 г. - почти 20 000 кв.м, което е 30% ръст на годишна база и дава сигнал за възстановяване на търговските центрове.

Общият обем площи в търговски паркове в края на 2021 г. Достигна 237 000 кв. м, концентрирано в 25 проекта. На годишната база се регистрира ръст от 24%. Главните търговските улици в четирите големи града отчитат стабилни нива на заетост. Наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, така и на главните търговски улици в четирите големи града остават непроменени.

Colliers прогнозира, че 2022 г. ще мине под знака на развитието на търговските паркове в страната. Планирани за реализиране в следващите 2 години има над 20 проекта. Предвид реализацията на тези паркове за инвеститорите ще бъде важно да прецизират избора си на локации за развитие и анализ на потенциала им. Оператори от сектора забавления за свободното време ще навлязат по-активно в сегмента на търговските паркове.

Най-активни по отношение на експанзия ще са дискаунт вериги дрогерии, спортни магазини, супермаркети и специализирани магазини за обзавеждане и стоки за дома, които търсят възможности за разрастване извън големите градове. Започналата трансформация в ритейл сектора ще продължи, големите биг бокс оператори ще продължават адаптирането на формата си към актуалните пазарни характеристики и потребителски нужди - все повече хибридни магазини от типа click & collect се очакват на главните търговски улици и в търговските центрове.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...