Потребителското доверие в САЩ нарасна през април, достигайки до най-високи стойности от 2000 г. насам, показват данни на базираната в Ню Йорк неправителствена организация Conference Board, цитирани от "Блумбърг".
По-голям дял от респондентите са посочили, че очакват през следващите шест месеца да направят по-голяма покупка за домакинството като автомобил или електроуред. В същото време 7,8% от хората са заявили, че планират да си купят ново жилище.
Индексът на потребителско доверие е достигнал 128,7 пункта през април от 127 през март. Краткосрочните очаквания на потребителите също се подобряват, като делът на тези от тях, които очакват понижение на доходите си през идните месеци се е свил до най-ниската си стойност от декември 2000 г. насам.
Показателят, измерващ разликата между хората, според които има изобилие от работни места и тези, за които намирането им е трудно, е намалял до най-ниската си стойност за три месеца – 22,9%.