Продажбите на автомобили в Китай се понижиха през май за 11-и пореден месец, намалявайки с цели 16,4% спрямо година по-рано до 1,91 млн. броя, като продължителният спад в автомобилния сектор на страната не показа признаци за отслабване.
За първите пет месеца на 2019 година продажбите на автомобили са спаднали с 13% в сравнение с предходната година, съобщиха в сряда от Китайска асоциация на производителите на автомобили (CAAM). През същия период продажбите на пътнически автомобили са намалели с 15,2%, докато продажбите на търговски превозни средства - с едва 1,3 на сто.
В същото време обаче продажбите на електрически превозни средства продължиха да нарастат силно, достигайки 464 хиляди през периода януари - май, което е с цели 41,5% повече от предходната година. С продадените само през май 104 хиляди, продажбите на електрически автомобили вече представляват 5,4% от общите автомобилни продажби в страната.
Насищането на пазара в най-богатите китайски градове и кредитната криза в по-малките градове, съчетано с отслабващото доверие във втората по сила световна икономика, доведоха до трайно намаляване на автомобилните продажби от средата на 2018 година насам. Въпреки че някои анализатори очакват отскок по-късно тази година, тежките нови емисионни разпоредби, които влизат в сила в по-голямата част от Китай на 1-в юли, вероятно ще поставят под въпрос усилията на автомобилната индустрия да се справи с проблема, съобщават от CAAM, цитирани от "Уолстрийт джърнъл".
Предстоящото влизане в сила на новите регулации накараха търговците да се опитат да се отърват от хиляди по-стари превозни средства, предлагайки големи ценови отстъпки, тъй като продажбите на тези автомобили стават незаконни след края на този месец. Макар че това може да доведе до временно увеличаване на продажбите на единица продукция, разпродажбите на ниски цени вероятно ще влошат финансовите загуби за производителите на автомобили, които и без това изпитва сериозни трудности, смятат анализатори.