Световният туристически пазар отново обръща поглед към китайските потребители

02.02.2024 | 11:45
по статията работи: econ.bg
С наближаването на Пролетния фестивал в Китай туризмът навлиза в един от пиковете си. Според анализи на бранша, осемте почивни дни за празника се очаква да доведат до най-големия брой пътувания на китайци в чужбина от пет години насам
Световният туристически пазар отново обръща поглед към китайските потребители
Снимка: под лиценза на creative commons

На 15-19 януари в Давос се проведе Световният икономически форум. По време него Мартин Нидергер, директор на Швейцарското туристическо бюро заяви, че е възхитен от „феномена Харбин“, успял да привлече 3 милиона туристи в рамките на три дни. „Харбин е много известен, в интернет е пълно със снимки и видеоклипове на града и зимните му атракциони. Можем да се поучим от него как се организират такъв мащабен и впечатляващ фестивал на ледените скулптури“, каза той. Швейцария и Харбин имат сходни природни условия, сходни икономики, свързани със зимния туризъм, и много добри ресурси за споделяне в това отношение, добави Нидергер.

Същевременно той покани повече китайски туристи да посетят алпийската страна. „Швейцария е готова да приеме китайски туристи възможно най-скоро, визовият процес ще бъде много лесен и бърз, наистина искаме да привлечем повече китайци през есенния и зимния сезон“, каза той.

Според Нидергер, нарастващата покупателна способност и търсенето на пътувания от страна на китайските туристи са дали силен тласък на световния туристически пазар. По думите му, през последните години те се превърнаха в един от важните източници на доходи за швейцарската туристическа индустрия, и значението на китайския пазар е очевидно, пише "Радио Китай". 

Данни на китайската туристическа агенция Ctrip показват, че към 17 януари броят на резервациите за пътувания до Швейцария по време на Пролетния фестивал, е нараснал над 20 пъти в сравнение със същия период на 2023 г. и с около 60% в сравнение със същия период на 2019 г. Основната част от пътуващите са от Шанхай, Пекин, Гуанджоу, Шънджън, Ханджоу, Чънду, Нанкин, Суджоу, Ухан и Нинбо.

„Планираме да пътуваме до Швейцария тази година. – споделя пред репортер мъж с фамилия Уан. – Това ще стане в почивните дни за 1 май. Тогава най-евтиният двупосочен билет е само около 5000 юана (650 евро)“.

Журналистическа проверка пък показва, че още в началото на 2023 г. официалният профил на Швейцарското туристическо бюро в „Уейбо“ многократно е пускал съдържание, приветстващо китайски туристи.

Швейцария не е единствената държава, която отправя поглед към китайските туристи и през 2023 г. те са били предпочитана таргет група за много държави, особено в Югоизточна Азия. Така например, тайландски правителствени служители многократно се появяваха на летищата в страната, за да се срещнат с китайски туристи. Малайзия пък създаде китайско гише за обслужване на летището в Куала Лумпур.

С наближаването на Пролетния фестивал в Китай туризмът навлиза в един от пиковете си. Според анализи на бранша, осемте почивни дни за празника се очаква да доведат до най-големия брой пътувания на китайци в чужбина от пет години насам.

Големите авиокомпании обявиха своевременно възобновяване на редица международни полети, както и тези до Хонконг, Макао и Тайван. Данни на Администрацията за гражданска авиация на Китай показват, че по време на Пролетния празник се предлагат над 2500 нови международни редовни и извънредни чартърни полети, като повечето от тях са насочени към съседни страни и региони като Югоизточна Азия, Япония и Южна Корея.

Значително по-ниските цени на самолетните билети направиха пътуванията в чужбина по-популярни. По данни на китайската туристическа агенция Tongcheng Travel средната цена на международните самолетни билети по време на Пролетния празник през 2024 г. е била около 1197 юана, което е с 41% по-малко от същия период за 2023 г., и малко по-ниско 2019 г. Популярните места за изходящи пътувания са главно в Югоизточна Азия, предимно Тайланд, Малайзия и други островни страни, докато Обединените арабски емирства, Австралия и Северна Европа са най-предпочитани сред далечните дестинации.

Трябва да се отбележи, че петте нови мерки на Китай за улесняване на влизането в страната, безвизовия или опростения визов режим с някои страни от 2023 г. също допълнително насърчават пътуванията на чуждестранни туристи в страната, което стимулира вътрешния пазар през Пролетния празник. Данните на Ctrip показват, че резервациите за екскурзии в Китай по време на предстоящите почивни дни са се увеличили повече от 10 пъти на годишна база.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...