В последните години се прави доста за ремонта и по-добрата поддръжка на жп инфраструктурата. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков.
Железниците са европейски приоритет и с всички целенасочени мултимилиардни инвестиции в цялата Европа, това е бъдещето, коментира той пред bTV.
Желязков обясни, че се работи и за подобряване на сигурността във влаковете, особено с борбата с гратисчийството. По думите му не са чести сцените на насилие и скандали във влаковете, а по-скоро тези с отказ да се заплати за превоза.
Ще бъде анонсирана до края на месеца и новата билетоиздаваща система, при която ще се купуват билети онлайн с нови пос терминали отделно в гаровите комплекси и станции. И система, която ще позволи издаване на билетите във влаковете. Контролът ще бъде значително подобрен, обясни Желязков.
Тол системата
"Обхватът на тол системата, така, както е по задание и така, както се изпълнява, е около 10 хиляди километра, но политиката на държавата трябва да обхваща определени целеви групи, за да не доведе до неравномерно разпределение на тежестта по отношение на таксуването. Всъщност политиката на държавата трябва да бъде насочена към транзитно преминаващите пътни превозни средства. Това означава, че приоритет трябва да бъдат автомагистралите и републиканската пътна мрежа първи клас, частично от втори клас", коментира още Желязков.
В момента с превозвачите както на камиони, така и на автобуси, върви разговор именно за приоритизиране на политиката, допълни той.
Целта на въвеждането на тол системата е да се отграничи превоза на пътници и превоза на товари и например цената на билета за превоз на пътници да не се променя, заяви още транспортният министър.
Концесията на летище София
Желязков обясни, че до средата на юли вероятно ще стане ясен и концесионерът на столичния аеропорт.
„По някои изчисления по нетен размер над 2 милиарда ще влязат в държавата. В първата си част ще бъдат насочени в държавния бюджет директно. После ще бъде взето решение дали с тях ще бъде погасен дългът на БДЖ към държавата, или ще се използват за други цели. А годишните концесионни възнаграждения ще влязат във фонда за подпомагане на пенсионната система, както е по закон", обясни още транспортният министър.