Министърът на транспорта Георги Гвоздейков има идея България да наема влакови композиции за по-голямо удобство на пътниците. Пред Би Ти Ви той уточни, че през уикенда е решил да се вози с влак, тъй като от близо 30 години не го е правил. По думите му нищо не се е променило за толкова много време, а като основен проблем той посочи вагоните, които нямат климатици. Именно заради това е назначил на БДЖ и един от зам.-министрите си да проучат възможността за наемане на влакове.
Гвоздейков добави, че целта е да се осигури качествена услуга за пътниците, за да може в райони, където се използват повече автомобили и автобуси за пътуване до близки дестинации, те да се насочат към железопътния транспорт.
Министърът каза още, че в спешен порядък ще се направи всичко възможно за наемането на 4 композиции, които да се движат по направленията София - Бургас и София - Варна. Той поясни, че идеята няма как да се осъществи тази година и първо трябва да бъдат предвидени пари по бюджета. Затова прогнозира, че най-рано догодина ще може да се наемат първите влакове.
Георги Гвоздейков съобщи и че утре ще има среща с представители на концесионера на летище София "Соф кънект". На нея той ще обсъди подновяване на плащането на концесионна такса. През април 2021 г., в последните дни на третия кабинет на Бойко Борисов, правителството реши да отложи с 10 години плащането на такси от страна на концесионера, като оправданието за това беше COVID кризата и икономическите затруднения на летищните оператори и авиобизнеса.
"Трябва да се преразгледа решението на Министерския съвет. Трафикът вече достига до 99% от преди COVID кризата", добави министърът.
По думите ми първият медицински хеликоптер, който ще бъде собственост на България, ще дойде в началото на декември.
"Процедурата е в ход. В координация сме с производителя. Сроковете ще бъдат спазени. Вече са определени шестте пилота, които заминават за Италия през септември на съответното обучение за типа хеликоптер. С тях заминават и трима инженери за обучение като механици на хеликоптери", допълни още той.