Където има диво къмпингуване, има изключително много отпадъци. Това мнение изрази министърът на околната среда и водите Нено Димов пред "Нова телевизия". Според него всеки, който иска да е на къмпинг на определено място, трябва да си плати, за да бъде почистено след него.
Миналия месец парламентът прие промени в Закона за устройството на Черноморското крайбрежие. Според тях ще могат да се обособяват места за временно разполагане на палатки, кемпери или каравани в зона "А" и "Б", извън територията на морските плажове, пясъчните дюни и категоризираните къмпинги в поземлени имоти или части от тях, собственост на държавата, на общините, на частни физически или юридически лица, попадащи в горски територии или в земеделски земи, както и в незастроени имоти, включени в границите на урбанизирани територии, без промяна на предназначението им.
Тези места няма да се категоризират като къмпинги от Министерството на туризма. В тях се разрешава поставянето само архитектурни елементи без търговско предназначение, които не изискват строителство - беседки, заслони, пейки, маси, информационни табла, чешми, дървени огради, скари и други.
Президентът Румен Радев наложи вето върху два параграфа от закона, но то беше отхвърлено от парламентарната регионална комисия. Това доведе и до протести пред Народното събрание.
Нено Димов каза още, че wсе още нито един малък град с под 2000 души население не е кандидатствал за финансиране на пречиствателна станция за вода.
"Във всички големи курорти и градове действат пречиствателни станции за отходните води. Проблемът остава в по-малките от типа на Синеморец – тези, които са под 2000 жители извън сезона. Именно заради това в края на миналата година направихме промени и такива градове да могат да кандидатстват за пречиствателни станции, което до тази година не беше разрешено. От 1 януари действа това, но все още нямаме заявка от такъв град", заяви Димов.
Освен това не се подготвяла забрана за ограничаване на вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това щяло да бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена. По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС.