Повечето локомотиви, с които разполага дружеството "Пътнически превози" в БДЖ, се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността при пътуване. Това се разбра от думите на транспортния министър Росен Желязков пред "Нова телевизия".
По думите му от 154 локомотива в движение 128 са с пробег на лимита си, което означава, че се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността. Желязков обаче обяви, че нямало да допусне компромиси със сигурността. Не бе попитан и не каза как ще стане това при техническите проблеми в компанията.
Тъкмо вътрешен одит, свързан с ремонта на подвижния състав в БДЖ, стана повод миналата седмица ръководството на холдинга да подаде оставка. Министърът разказа, че служител на компанията пратил одита на ДАНС предварително, вместо това да направи ръководител на компанията.
Сега Желязков е назначил одит от Министерството на транспорта в "Пътнически превози", който се очаква да приключи до края на месеца. Не се разбра какви мерки ще се вземат за подобряване на ситуацията в БДЖ, но призна, че има "невъзможност да се изпълнява графикът", няма система за планиране, забавени са ремонти. "Оптимизацията е неминуема", обяви министърът, без да влиза в детайли.
В края на седмицата Европейската комисия задейства няколко наказателни процедури срещу България, като една от тях е свързана тъкмо с безопасността при железопътните превози. Посочва се, че България не прилага напълно директивата, изискваща от държавите членки да създадат разследващ орган, който да е независим. В отговор министърът посочи, че има такова звено, но то е в рамките на транспортното министерство.