Големият проблем на България е, че няма бранд в туризма, като причината за това са ниските суми, давани за реклама, каза днес пред "Нова телевизия" служебният министър на туризма Илин Димитров. Той посочи, че в момента бюджетът на министерството е 0.02% от брутния вътрешен продукт, като за него нормалното е да стигне поне 1% от БВП, за да се изгради имидж чрез реклами.
Министърът смята, че България предлага добър туристически продукт, но той не е разпознаваем В отговор на въпрос той каза, че тази година по-сериозно е поскъпнала лятната почивка в по-високия клас хотели. Илин Димитров посочи, че до момента летният сезон е с почти 20% по-слаб от 2019 година, но с над 50 на сто по-силен от миналата година.
"По-големият брой туристи не значи по-високи печалби, защото инфлацията ги изяжда, като тя намалява и качеството на продукта", подчерта министърът.