НАРЕДБА № 21 ОТ 24 СЕПТЕМВРИ 2009 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО МЯРКА..

Министерство на земеделието и храните

Държавен вестник брой: 79

Година: 2009

Орган на издаване: Министерство на земеделието и храните

Дата на обнародване: 26.10.2009

НАРЕДБА № 21 ОТ 24 СЕПТЕМВРИ 2009 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО МЯРКА 1.1. "ПУБЛИЧНА ПОМОЩ ЗА ПОСТОЯННО ПРЕКРАТЯВАНЕ НА РИБОЛОВНИ ДЕЙНОСТИ" ПО ПРИОРИТЕТНА ОС № 1 "МЕРКИ ЗА ПРИСПОСОБЯВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ РИБОЛОВЕН ФЛОТ" ПО ОПЕРАТИВНАТА ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕКТОР "РИБАРСТВО" НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, ФИНАНСИРАНА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ ФОНД ПО РИБАРСТВО ЗА ПЕРИОДА 2007 - 2013 Г.

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ


Чл. 1. С тази наредба се уреждат условията и редът за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка 1.1. "Публична помощ за постоянно прекратяване на риболовни дейности" по Приоритетна ос № 1 "Мерки за приспособяване на българския риболовен флот" по Оперативната програма за развитие на сектор "Рибарство" (2007 - 2013) на Република България (ОПРСР), финансирана от Европейския фонд по рибарство (ЕФР).
 
Чл. 2. Подпомагат се проекти, които допринасят за постигане целта на мярката: приспособяване риболовното усилие на българския риболовен флот в съответствие с наличните и достъпни ресурси и съобразно капацитета на риболовния флот.

Чл. 3. Безвъзмездната финансова помощ по тази наредба се предоставя при спазване изискванията на Регламент на Съвета (ЕO) № 1198/2006 от 27 юли 2006 г. за Европейския фонд по рибарство (ОВ, 15.08.2006, L 223), публикуван на български език в Специално издание 2007 г. на Официален вестник, глава 04 - Рибарство, том 09, стр. 224, и на Регламент на Комисията (ЕO) № 498/2007 от 26 март 2007 г. (ОВ, 10.05.2007, L 120) за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент на Съвета (ЕO) № 1198/2006 и Регламент на Съвета (ЕО) № 2371/2002 относно трайното опазване и експлоатацията на рибните ресурси в рамките на Общата политика по рибарство и аквакултура на ЕС (OВ, 27.08.2002, C 203 E).

Чл. 4.
(1) За всяка мярка от Приоритетна ос № 1 "Мерки за приспособяване на българския риболовен флот" се кандидатства с отделен проект.
(2) За финансово подпомагане по реда на тази наредба с нов проект се кандидатства след извършване на окончателното плащане по предходен проект.
(3) Кандидатите за финансово подпомагане могат да кандидатстват едновременно по повече от една мярка от Приоритетна ос № 1 с отделни проекти съгласно условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по съответните наредби за прилагане на ОПРСР.

Глава втора
УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ

Раздел I
Обхват на дейностите

 
Чл. 5. Безвъзмездна финансова помощ се предоставя за премии на собственици на риболовни кораби по следните сектори, посочени в заявлението за кандидатстване съгласно приложение № 1:
1. сектор 01: Нарязване на риболовния кораб за скрап;
2. сектор 02: Пренасочване на риболовния кораб за извършване на дейности, различни от риболов:
дейност 1: пренасочване на риболовния кораб за нуждите на туризма;
дейност 2: пренасочване на риболовния кораб за създаване на кораб-музей;
дейност 3: пренасочване на риболовния кораб за целите на обучение;
3. сектор 03: пренасочване на риболовния кораб за създаване на изкуствени рифове.

Раздел II
Финансови условия

 
Чл. 6. Безвъзмездната финансова помощ се предоставя в рамките на наличния бюджет въз основа на финансовото разпределение, посочено в глава 7 на ОПРСР.

Чл. 7.
(1) Безвъзмездната финансова помощ е в размер до 100 % от размера на изчислените премии, от които 75 % се осигуряват от ЕФР и 25 % от държавния бюджет на Република България.
(2) За публична помощ, отпускана в случай на планове за приспособяване на риболовното усилие, когато те са част от планове за възстановяване на запасите, 85 % от размера на премията са принос от ЕФР и 15 % - от държавния бюджет на Република България.

Чл. 8. Размерът на публична помощ за постоянно прекратяване на риболовните дейности се установява, като се взема предвид най-благоприятната стойност на база възрастта и тонажа на кораба, изразена в бруто тонаж (GT).
 
Чл. 9.
(1) Размерът на финансовата помощ се изчислява съгласно реда и условията, указани в приложение № 2.
(2) Намаляване на размера на безвъзмездната финансова помощ по ал. 1 се допуска само при процедура на ограничен бюджет по чл. 25.

Чл. 10. Изплащането на безвъзмездната финансова помощ е еднократно за един риболовен кораб за целия програмен период.
 
Чл. 11. Кандидатът не се подпомага по реда на тази наредба, в случай че за същата компенсация е одобрен за подпомагане и/или е получил безвъзмездна финансова помощ от националния бюджет и/или от други програми на Общността.

Раздел III
Изисквания към кандидатите


Чл. 12.
(1) За безвъзмездна финансова помощ могат да кандидатстват собственици на риболовни кораби, регистрирани в регистъра на риболовните кораби на Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури (ИАРА).
(2) Кандидатите по ал. 1 трябва да са юридически лица или еднолични търговци (ЕТ), регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
(3) Кандидатите по ал. 1 се подпомагат, при условие че:
1. не са обявени в несъстоятелност или са в открито производство по несъстоятелност;
2. нямат изискуеми и ликвидни публични задължения към държавата;
3. нямат изискуеми и ликвидни задължения към ИАРА и Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ);
4. едноличните търговци, търговските управители и членовете на управителните органи на юридическите лица не са осъждани с влязла в сила присъда за престъпления против собствеността, стопанството, освен ако не са реабилитирани и не са лишавани от правото да упражняват търговска дейност или да заемат ръководна, отчетна или материалноотговорна длъжност;
5. не са в производство по ликвидация (с изключение на еднолични търговци);
6. юридическите лица и ЕТ са вписани в търговския регистър към Агенцията по вписванията;
7. притежават валидно разрешително за стопански риболов по чл. 17 от Закона за рибарството и аквакултурите (ЗРА);
8. притежават удостоверение за придобито право за усвояване на ресурс от риба и други водни организми в предвидените от ЗРА случаи.
(4) Изискванията по ал. 3, т. 1 - 6 се прилагат съответно и за лицата, които са овластени да представляват кандидата и са вписани в търговския регистър или са определени като такива в учредителния акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.

Чл. 13. Не се предоставя безвъзмездна финансова помощ от ЕФР на кандидати, които:
1. са били или в момента се намират в процедура по възстановяване на отпусната безвъзмездна финансова помощ по предходен проект;
2. са представили документи с невярно съдържание при осигуряване на информация, поискана от ИАРА или не предоставят тази информация.

Чл. 14. За всеки проект кандидатите представят заявление за кандидатстване по образец съгласно приложение № 1.

Раздел IV
Изисквания към проектите


Чл. 15. Подпомагат се проекти, които допринасят за изпълнение на целта на мярката, посочена в чл. 2.
 
Чл. 16.
(1) Публичната помощ се предоставя на собственици на риболовни кораби, засегнати от плановете за приспособяването на риболовното усилие, когато те са част от:
1. планове за възстановяване на запасите съгласно член 5 на Регламент на Съвета (EО) № 2371/2002;
2. неотложни мерки съгласно членове 7 и 8 на Регламент на Съвета (EО) № 2371/2002;
3. неподновяване на риболовно споразумение между Общността и трета държава или чувствително намаляване на риболовните възможности в резултат на международни или други споразумения;
4. планове за управление съгласно член 6 на Регламент на Съвета (EО) № 2371/2002;
5. мерки съгласно членове 9 и 10 на Регламент на Съвета (EО) № 2371/2002;
6. национални схеми за изваждане от експлоатация на риболовни кораби от флота като част от задълженията, залегнали в членове 11 до 16 на Регламент на Съвета (EО) № 2371/2002 относно приспособяването капацитета на риболовния флот на Общността.
(2) Мерките за приспособяване на българския риболовен флот се прилагат в рамките на план (планове) за приспособяване на риболовното усилие и последващо приемане на консервационни мерки по отношение на запасите от риба в Черно море (цаца, калкан и други).
(3) Постоянното прекратяване на риболовни дейности се прилага под формата на национални схеми за изваждане от експлоатация на риболовни кораби, като периодът на тяхното прилагане не трябва да надвишава 24 месеца от влизането им в сила.

Чл. 17. Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури изготвя план (планове) за приспособяване на риболовното усилие, който/които се одобрява/т от министъра на земеделието и храните.

Чл. 18.
(1) Безвъзмездна финансова помощ се предоставя за риболовни кораби, които:
1. са на възраст не по-малка от 10 години;
2. са регистрирани като действащи такива за последните две години;
3. са упражнявали риболовна дейност най-малко 50 дни годишно за последните две години;
4. не са били подпомагани и/или субсидирани за модернизация по линията на друга финансова помощ или по реда на чл. 11 за последните 5 години.
(2) Подпомагат се проекти за риболовни кораби, извършващи своята дейност в акваторията на Черно море и плаващи под български флаг.

Чл. 19.
(1) За да бъде изплатена премия на собственика на риболовен кораб, оригиналът на разрешителното за стопански риболов на риболовния кораб трябва да бъде предадено в ТЗ на ИАРА и регистрацията на риболовния кораб трябва да бъде заличена от регистъра на риболовните кораби.
(2) За да бъде изплатена премия на собственика на риболовен кораб, собствеността върху кораба трябва да бъде прехвърлена на компания, основана на принципа на публично-частно партньорство, или на ИАРА.
(3) Изключение от ал. 2 е пренасочването на риболовния кораб за туристически дейности и кораб-музей по сектор 02, като неговият собственик е длъжен да демонтира всички риболовни уреди на борда.

Раздел V
Допустими премии


Чл. 20. Допустими за финансиране са премиите по сектори, посочени в заявлението за кандидатстване, съгласно приложение № 1 след подписването на договора по чл. 24, ал. 2.

Глава трета
РЕД ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ

Раздел I
Ред за кандидатстване и процедура за одобряване на проектите


Чл. 21.
(1) Започването и приключването на приема на заявления за кандидатстване се определят със заповед на изпълнителния директор на ИАРА.
(2) Заповедта по ал. 1 се обявява при влезли в сила национални схеми за изваждане от експлоатация на риболовни кораби по чл. 16, ал. 3.
(3) Заповедта по ал. 1 се обявява 15 работни дни преди датата на започване и 20 работни дни преди датата на приключване на приема на заявления за кандидатстване на електронната страница на ИАРА и на общодостъпно място в ИАРА и териториалните звена (ТЗ) на ИАРА.

Чл. 22.
(1) Кандидатите подават заявление по образец съгласно приложение № 1 в ТЗ на ИАРА по място на регистрация на кораба.
(2) Заявлението за кандидатстване се подава лично от кандидата или от упълномощено от него лице, което представя изрично нотариално заверено пълномощно за кандидатстване пред ИАРА за отпускане на безвъзмездна финансова помощ от ЕФР.
(3) Заявлението за кандидатстване и всички придружаващи го документи трябва да отговарят на следните изисквания:
1. представят се в оригинал, нотариално заверено копие или копие, заверено от кандидата, подредени по реда съгласно приложение № 1; в случай на представяне на заверени от кандидата или от упълномощено от него лице копия на документи техните оригинали се представят за преглед от служител на ИАРА;
2. представят се на български език; в случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той трябва да бъде придружен с превод на български език, извършен в съответствие с Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа и Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове.
(4) При подаване на документите в ИАРА в присъствието на кандидата се извършва опис на приложените документи към заявлението за кандидатстване.
(5) При непълнота на документите съгласно приложение № 1 ИАРА връща заявлението на кандидата за отстраняване на непълнотите, който може да ги отстрани в срок 14 дни.
(6) В случаите по ал. 5 заявлението за кандидатстване в представения вид може да бъде прието в ИАРА, ако кандидатът писмено декларира, че е запознат с резултата от проверката и изрично изрази желанието си то да бъде прието.
(7) При приемане на заявлението служителят издава входящ номер на заявлението за кандидатстване.
 
Чл. 23.
(1) В срок до два месеца от регистрирането на заявлението за кандидатстване ИАРА:
1. извършва административни проверки на представените документи, заявените данни и други обстоятелства, свързани със заявлението за кандидатстване;
2. извършва проверка на място;
3. одобрява или отхвърля със заповед на изпълнителния директор на ИАРА заявлението за кандидатстване на база съответствието на заявлението със:
а) целите, дейностите и изискванията по тази наредба и критериите за приоритизация и оценка на проектите в условията на ограничен бюджет (приложение № 3), приети от Комитета за наблюдение на ОПРСР;
б) гарантирания бюджет съгласно чл. 6.
(2) В случаите на нередовност на документите или непълнота и неяснота на заявените данни и посочените факти ИАРА писмено уведомява кандидата, който в срок до 10 работни дни може да отстрани посочените нередовности, непълноти или неясноти чрез представяне на допълнителни и/или нови документи, включително документи извън посочените съгласно приложение № 1, свързани с одобрението на заявлението за кандидатстване.
(3) В случай, че по даден проект е необходимо експертно становище на друг орган или институция или е изпратено писмо за отстраняване на нередовност, срокът по ал. 1 спира да тече до получаване на отговор, но не повече от един месец от датата на получаване на искането от съответния орган или институция.
(4) При установяване на недопустимост на кандидата или проекта изпълнителният директор на ИАРА изпраща на кандидата мотивиран писмен отказ.
(5) Проектите с положителен резултат от извършените проверки се разглеждат от експертна комисия за оценка на проектите (ЕКОП), която се назначава от изпълнителния директор на ИАРА.
(6) При необходимост в състава на ЕКОП могат да бъдат включвани и външни експерти.
(7) Експертната комисия за оценка на проектите изразява писмено становище пред изпълнителния директор на ИАРА за одобрение или отхвърляне на проекта.
 
Чл. 24.
(1) Изпълнителният директор на ИАРА със заповед одобрява/отхвърля проекта съгласно разпоредбите по чл. 23, за което писмено уведомява кандидата.
(2) В срок до 10 работни дни от получаване на писменото уведомление за одобрение на проекта кандидатът или упълномощено от него лице с изрично нотариално заверено пълномощно се явява за подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
(3) Договорът се подписва от изпълнителния директор на ИАРА и кандидата в три еднообразни екземпляра.
(4) При неявяване или неподписване на договора в определения срок кандидатът губи право на получаване на безмъзмездна финансова помощ по одобрения проект и може да кандидатства отново за същия проект по реда на тази наредба.
 
Чл. 25.
(1) Когато сумата на безвъзмездната финансова помощ за допустимите разходи по одобрените проекти надхвърли 90% от определения бюджет по мярката, проектите се класират съгласно критериите за приоритизация и оценка на проектите в условията на ограничен бюджет по приложение № 3, приети от Комитета за наблюдение на ОПРСР, и се одобряват в низходящ ред.
(2) За класираните проекти по реда на ал. 1 с еднакъв брой точки, за които е установен недостиг на средства, се извършва допълнително класиране по реда на приемане на заявленията за кандидатстване.

Глава четвърта
ИЗПЛАЩАНЕ НА ФИНАНСОВАТА ПОМОЩ И КОНТРОЛ ВЪРХУ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТИТЕ


Чл. 26. Безвъзмездната финансова помощ се изплаща след изпълнение на всички дейности в договора по чл. 24, ал. 2.
 
Чл. 27.
(1) При кандидатстване за плащане ползвателят на помощта подава заявка за плащане (по образец) в регионалните разплащателни агенции на РА (РРА - РА) по място на регистрация на кораба и прилага документите съгласно заявка за плащане (приложение № 4).
(2) Заявката за плащане се подава след извършване на всички дейности по проекта, но не по-късно от 15 работни дни след изтичане на срока, посочен в договора по чл. 24, ал. 2.
(3) Документите по ал. 1 и 2 се представят в оригинал, нотариално заверено копие или копие, заверено от ползвателя на помощта. В случай на представяне на заверени от ползвателя на помощта копия на документи техните оригинали се осигуряват за преглед от служителите на РА.
(4) Регионалните разплащателни агенции на Разплащателната агенция извършват преглед на документите по ал. 1 в присъствието на ползвателя на помощта или пълномощник на ползвателя на помощта.
(5) Документите по ал. 1 се представят на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той трябва да бъде придружен с превод на български език, извършен в съответствие с Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа и Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове.
(6) При непредставяне или нередовност на документите по ал. 1 РРА връща документите на ползвателя на помощта заедно с писмено изложение, от което са видни липсите и нередовностите.
(7) След отстраняване на нередовностите ползвателят на помощта има право в рамките на срока по ал. 2 отново да подаде заявка за плащане.
(8) След приемане на документите за плащане ползвателят на помощта получава номер на заявката.
 
Чл. 28.
(1) В срок до два месеца от регистриране на заявката за плащане заедно с всички необходими документи, доказващи изпълнението на дейностите, посочени договора по чл. 24, ал. 2, в РА:
1. се извършват административни проверки на представените документи, заявените данни и други обстоятелства, свързани със заявката за плащане;
2. се назначава извършването на проверка на място за установяване на фактическото съответствие с представените документи;
3. одобрява или мотивирано отказва със заповед на изпълнителния директор на РА изплащането на безвъзмездната финансова помощ след извършен анализ за установяване на фактическо съответствие и съответствие по документи;
4. се изплаща безвъзмездната финансова помощ на ползвателя на помощта;
5. се изпраща уведомително писмо на ползвателя на помощта за извършеното плащане.
(2) В случай на нередовност на документите по ал. 1 и 2 или непълнота и неяснота в заявените данни и посочените факти ЦУ на РА писмено уведомява ползвателя на помощта, който в срок до 10 работни дни от деня на уведомлението може да отстрани констатираните нередовности, непълноти и/или неясноти чрез представяне на допълнителни и/или нови документи, извън посочените в заявката за плащане съгласно приложение № 4.
(3) Срокът по ал. 1 може да бъде удължен в следните случаи:
1. когато е изпратено писмо за отстраняване на нередовности, този срок се удължава със срока за получаване на отговор;
2. със заповед на изпълнителния директор на РА, в случай че по даден проект е необходимо становище на други органи или институции, както и в случаите, когато в резултат от дейностите по ал. 1 са събрани документи и/или информация, които създават съмнение за нередност.

Чл. 29.
(1) Изпълнителният директор на РА може да откаже изплащането на част или на цялата помощ, когато:
1. при проверките по чл. 28, ал. 1, т. 1 и 2 се установи нередовност на документите или непълнота или неяснота на заявените данни и посочените факти;
2. се установи несъответствие между одобрените и фактически извършените дейности;
3. ползвателят на помощта не отстрани нередовностите, непълнотите и пропуските в срока по чл. 28, ал. 2.
(2) Отказът за плащане подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред министъра на земеделието и храните.

Чл. 30. В случаите, когато е отказано изплащане на безвъзмездната финансова помощ, ползвателят на помощта не може да подаде друга заявка за плащане по същия проект.

Глава пета
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТИТЕ И КОНТРОЛ


Чл. 31.
(1) Одобреният проект се изпълнява в срок до 12 месеца.
(2) Срокът за изпълнение на проекта започва да тече от датата на сключване на договора по чл. 24, ал. 2.

Чл. 32. Ползвателят на помощта е отговорен за изпълнението на одобрения проект съгласно договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, условията по тази наредба, както и приложимото национално и общностно законодателство.

Чл. 33. Най-късно до края на изпълнението на проекта ползвателят на помощта трябва да отговаря на всички задължителни изисквания, отнасящи се до изпълнението на одобрените дейности по проекта.
 
Чл. 34. За период 5 години от датата на сключване на договора по чл. 24, ал. 2 ползвателят на безвъзмездната финансова помощ е длъжен да съхранява всички оригинални документи, свързани с проектните дейности, които се изискват в оригинал при подаване на заявление за кандидатстване или заявката за плащане.

Чл. 35.
(1) Ползвателят на помощта е длъжен да предоставя всяка поискана информация, свързана с предмета на проекта по тази наредба, на упълномощени представители на ИАРА, Министерството на земеделието и храните, РА, Министерството на финансите, Сметната палата на Република България, Европейската комисия, Европейската сметна палата, Европейската служба за борба с измамите, както и на всеки упълномощен външен одитор, на когото е разрешено да упражнява своето право на контрол върху документите и договорните условия на всички ползватели и техните подизпълнители и доставчици, свързани с осъществяването на проекта.
(2) Контролът по ал. 1 се извършва в срока по чл. 34.
(3) В случаите, когато ИАРА или Европейската комисия извършва оценка или наблюдение на ОПРСР, ползвателят на помощта е длъжен да осигури както преди започване, така и в хода на изпълнение на проверката на място целия набор от изискана документация и информация, свързани с проекта (изискана преди започването или в процеса на извършване на проверката).
(4) Ползвателят на помощта е длъжен да оказва пълно съдействие на експертите от институциите, посочени в ал. 1, и да осигури достъп до местата, където се изпълнява проектът.
 
Чл. 36. Ползвателите са длъжни да водят счетоводство по реда на Закона за счетоводството, като водят отделна аналитична счетоводна сметка за безвъзмездната помощ, получена от ЕФР за период 5 години, считано от датата на подписване на договора по чл. 24, ал. 2.

Чл. 37. При неспазване на условията по чл. 34 - 36 вкл. ИАРА в качеството на управляващ орган на ОПРСР взема решение относно обявяването на получена по реда на тази наредба безвъзмездна финансова помощ за изискуема и се открива процедура по възстановяване на отпусната безвъзмездна финансова помощ.

Чл. 38.
(1) Служителите на ИАРА осъществяват последващ контрол върху целевото използване на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за срока по чл. 34.
(2) Лицата, които участват в избора, финансирането и контрола на проекта, нямат право да разпространяват информацията, станала им известна при осъществяването на тези дейности.

Глава шеста
ПУБЛИЧНОСТ И ПРОЗРАЧНОСТ


Чл. 39. С цел осигуряване на публичност и прозрачност ИАРА публикува на електронната си страница следната информация за всеки проект:
1. име на ползвателя и наименование на проекта;
2. приоритетна ос, мярка и дейност;
3. общ размер на одобрената безвъзмездна финансова помощ по проекта;
4. общ размер на изплатената безвъзмездна финансова помощ по проекта.

Допълнителни разпоредби


§ 1. По смисъла на тази наредба:
1. "Сектор "Рибарство" е секторът от икономиката, който обхваща всички дейности за улов, производство, преработка и маркетинг на продукти от риболов и аквакултура.
2. "Оперативна програма" е отделен документ, изготвен от държавата членка и одобрен от Комисията, съдържащ съгласуван пакет от приоритетни оси, които да бъдат постигнати с помощта от ЕФР.
3. "Приоритетна ос" е един от приоритетите в дадена оперативна програма, съставен от група мерки, които са свързани и имат конкретни измерими цели.
4. "Мярка" е набор от сектори, насочени към изпълнение на дадена приоритетна ос.
5. "Сектор" е набор от дейности, насочени към изпълнение на дадена мярка.
6. "Кандидат" е физическо лице, едноличен търговец или юридическо лице, което кандидатства за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ.
7. "Ползвател на помощта" е физическо лице, едноличен търговец или юридическо лице, което е крайният получател на публична помощ.
8. "Допустими за финансиране разходи" е общата сума от всички плащания за одобрените на ползвателя на помощта дейности.
9. "Безвъзмездна финансова помощ" е финансова помощ, предоставяна на кандидатите под формата на премия.
10. "Премия" и "публична помощ" е финансова помощ, предоставяна на кандидатите под формата на еднократна субсидия.
11. "Проект" e заявление за кандидатстване, придружено от всички изискуеми документи, както и съвкупност от материални и нематериални активи и свързаните с тях дейности, заявени от кандидата и допустими за финансиране от Оперативна програма за развитие на сектор "Рибарство".
12. "Нередност" е всяко нарушение на разпоредба от законодателството на Общността, произтичащо от действие или бездействие на икономически оператор, което има или би имало ефекта на щета върху общия бюджет на Европейския съюз чрез натоварване на общия бюджет с неоправдан разход. Икономически оператор е всяко физическо или юридическо лице, както и другите органи, участващи в реализирането на помощта от фонда, с изключение на държавата при изпълнение на нейните правомощия на публична власт.
13. "Административни проверки" са проверки съгласно условията и разпоредбите на член 39, т. 2 на Регламент (ЕO) № 498/2007 на Комисията от 26 март 2007 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент на Съвета (ЕO) № 1198/2006 г.

Заключителни разпоредби

§ 2. Наредбата се издава на основание § 54, ал. 1 от Закона за изменение и допълнение на Закона за рибарството и аквакултурите (ДВ, бр. 36 от 2008 г.).

§ 3. Изпълнението на наредбата се възлага на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури и на изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция.

§ 4. Наредбата влиза в сила от датата на обнародването й в "Държавен вестник".
 
Приложение № 1 - Приложение № 4

Прикачени документи
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив