НАРЕДБА № Н-2 ОТ 24 МАРТ 2009 Г. ЗА РЕДА И НАЧИНА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ, КООРДИНАЦИЯ И ХАРМОНИЗАЦИЯ НА СПЕЦИФИЧНИТЕ ОДИТНИ ДЕЙНОСТИ ПО ФОНДОВЕ И ПРОГРАМИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ

Министерство на финансите

Държавен вестник брой: 25

Година: 2009

Орган на издаване: Министерство на финансите

Дата на обнародване: 07.04.2009

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1.
(1) С тази наредба се уреждат редът и начинът за осъществяване на специфичните одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз съгласно чл. 41 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(2) При осъществяване на специфичните одитни дейности се прилагат разпоредбите по глава пета от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, международните споразумения за предоставяне на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, регламентите на Европейския съюз, отнасящи се до управлението и контрола на предоставените средства по структурните фондове, Кохезионния фонд и предприсъединителните фондове на Европейския съюз и международно признатите одиторски стандарти.

Чл. 2.
(1) Специфичните одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз включват:
1. одит на системите и на операциите на организациите, осъществяващи функции по управление на средства по: програма ИСПА/Кохезионен фонд по Регламент № 1164/94 на Съвета, оперативните програми "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", "Развитие на човешките ресурси", "Административен капацитет", "Околна среда", "Транспорт", "Регионално развитие", "Техническа помощ", Инструмента за подобряване на бюджетните парични потоци и за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение, Европейския фонд "Връщане", фонд "Външни граници" и други финансови инструменти, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, оперативните програми за трансгранично сътрудничество България - Македония, България - Сърбия, България - Турция;
2. участие в групите на одиторите по оперативните програми за трансгранично сътрудничество България - Гърция, България - Румъния и програмите за транснационално сътрудничество, в които участва Република България;
3. издаване на декларация/сертификат за приключване на проекти по програма ИСПА/Кохезионен фонд по Регламент № 1164/94 на Съвета, Структурните фондове и Кохезионния фонд;
4. сертифициране на програма САПАРД.
(2) При извършване на специфичните одитни дейности се правят проверки на:
1. финансовите документи на одитираните организации, които управляват средства от фондове и програми на Европейския съюз;
2. процедурите по управление и организация на процесите, вътрешните контроли и вътрешния одит на одитираните организации за получаване на увереност, че те функционират задоволително и се гарантира целевото разходване на средствата;
3. първичната документация, сметките на одитираните организации, процеса на финансово отчитане и на изпратените на Европейската комисия финансови отчети и декларации и други съпътстващи документи на одитираните организации;
4. движението на входящите и изходящите парични потоци - източници и направления на изразходването им;
5. съществуването и коректността на националното съфинансиране и на всички останали източници на финансиране.
(3) Одитираните плащания за всяка година трябва да са в подходящ размер съгласно международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз.

Чл. 3. Специфичните одитни дейности обхващат дейността на организациите, управляващи средства по програма САПАРД, по програма ИСПА/Кохезионен фонд по Регламент № 1164/94 на Съвета, сертифициращия орган, централното координационно звено, управляващите органи на оперативните програми и междинните звена за управление на средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд, по програмите за трансгранично сътрудничество, по Инструмента за подобряване на бюджетните парични потоци и за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение, Европейския фонд "Връщане", фонд "Външни граници", Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, както и на лицата, финансирани със средства от фондовете и програмите на Европейския съюз, по отношение на тези средства.

Чл. 4. С извършването на специфичните одитни дейности се цели да се удостоверят:
1. адекватността и ефективността на системите за управление и организация на процесите и на вътрешните контроли в одитираните организации относно способността им да осигурят съответствие на разходите с условията на международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз и други донорски програми, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз;
2. точността, верността и пълнотата на сметките и документацията, както и на представените на Европейската комисия финансови отчети и декларации на одитираните организации;
3. наличието и коректността на националния съфинансиращ елемент;
4. съответствието на извършените операции по разходване на средствата с критериите и изискванията, приложими за програмите на Европейския съюз, националното законодателство и сключения договор;
5. съответствието на плащанията на бенефициентите с националното законодателство, международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и с действащото законодателство на Европейския съюз;
6. изпълнението на препоръки, направени по време на предишни одити.

Чл. 5.
(1) Специфичните одитни дейности се извършват от Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" към министъра на финансите, наричана по-нататък "агенцията", въз основа на годишен одитен план за всяка програма на Европейския съюз поотделно, утвърден от изпълнителния директор на агенцията.
(2) Годишните одитни планове се изготвят от директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията и се одобряват от изпълнителния директор на агенцията след преглед от одитния комитет към агенцията.
(3) Годишните одитни планове се изготвят след анализ на резултатите от предишни одити съобразно одитните ресурси на агенцията, като се прилага подходът на оценка на риска.
(4) В годишните одитни планове се включват обектите, подлежащи на одит през съответната година, периодът, през който ще се извършат, целта и обхватът на одитния ангажимент.
(5) Промяна в годишните одитни планове се извършва по предложение на директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията, придружено с обосновка за причините, които налагат промяната, и се утвърждава от изпълнителния директор на агенцията след преглед от одитния комитет към агенцията.

Глава втора
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ОРГАНИТЕ, ИЗВЪРШВАЩИ СПЕЦИФИЧНИТЕ ОДИТНИ ДЕЙНОСТИ

Чл. 6. Специфичните одитни дейности се ръководят и контролират от изпълнителния директор на агенцията, който:
1. утвърждава стратегически одитен план на агенцията, предоставя го на министъра на финансите след преглед от одитния комитет към агенцията и го изпраща на Европейската комисия в съответствие с международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз;
2. утвърждава годишни одитни планове на агенцията, представя ги на министъра на финансите след преглед от одитния комитет към агенцията и ги изпраща на Европейската комисия в съответствие с международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз;
3. изготвя годишен контролен доклад, съдържащ резюме на констатациите от одитите по програма ИСПА/Кохезионен фонд по Регламент № 1164/94 на Съвета, и го изпраща до 31 март следващата година на Европейската комисия след преглед от одитния комитет към агенцията;
4. изготвя годишен контролен доклад за одитните дейности по структурните фондове и Кохезионния фонд съгласно разпоредбите на чл. 62, т. 1 от Регламент № 1083/2006 на Съвета, който обхваща периода от 30 юни на предишната до 30 юни на текущата година и съдържа резюме на констатациите от одитните доклади през годината, и го представя на Европейската комисия до 31 декември на текущата година след преглед от одитния комитет към агенцията;
5. представя на компетентните органи по финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство информация за резултатите от извършени одити на системите за управление и контрол и одити на проекти;
6. изготвя годишен доклад за одитните дейности по Инструмента за подобряване на бюджетните парични потоци и за подпомагане изпълнението на Шенгенското споразумение, Европейския фонд "Връщане" и фонд "Външни граници", който подлежи на преглед от одитния комитет към агенцията;
7. запознава одитния комитет към агенцията със стратегическия одитен план и годишните одитни планове - за преглед и препоръки, с годишните контролни доклади и други доклади и отчети до Европейската комисия, както и с доклади за индивидуалните одитни ангажименти - за информация и консултиране;
8. ръководи дейността на агенцията по разработване на методологията за осъществяване на специфичните одитни дейности;
9. ръководи дейността на агенцията по разработване и прилагане на система за осигуряване на качеството на одитната дейност;
10. издава заповеди за извършване на планови и извънпланови одити.

Чл. 7.
(1) Специфичните одитни дейности се осъществяват от щатни одитори в агенцията.
(2) Специфичните одитни дейности могат да бъдат възлагани на външни лица, изцяло или частично (за съвместно изпълнение), в следните случаи:
1. необходимост от получаване на техническа и методологическа помощ;
2. необходимост от специални знания, умения и опит в съответната област, с каквито агенцията не разполага;
3. недостиг на ресурси за изпълнение на годишния одитен план.
 
Чл. 8.
(1) Извършването на проверки, одит на извадкова база на системите, одит на операциите и свързаните с тях допустими разходи може да бъде възлагано на външни лица, които имат необходимата квалификация.
(2) Възлагането се извършва от изпълнителния директор на агенцията по предложение на директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията чрез сключване на договор.
(3) Необходимите за възлагането средства се осигуряват от бюджета на агенцията.
(4) Дирекции "Одитна дейност" и "Правно-методологично осигуряване на одитната дейност" в агенцията осъществяват методическо ръководство и оценка на качеството на извършената от лицата по ал. 1 работа с цел използване на резултатите от нея.

Чл. 9.
(1) При извършването на одитните дейности одитният екип може да вземе предвид работата на вътрешния одит на одитирания обект в съответствие с изискванията и правилата на приложимите стандарти и указания на Европейската комисия.
(2) Решението за използване на работата на вътрешния одит се взема на базата на резултатите от оценка и тестване с цел потвърждение на нейната адекватност, достатъчност и качество за целите на конкретния одитен ангажимент.

Чл. 10.
(1) При осъществяването на специфичните одитни дейности ръководителят на одитния екип и одиторите:
1. имат право на свободен достъп до ръководството, целия персонал и всички активи на одитирания обект във връзка с осъществяването на одитната дейност;
2. имат право на достъп до цялата информация, включително класифицирана, според нивото им на достъп, както и до всички документи, включително и електронни, които се съхраняват в одитирания обект и са необходими за осъществяването на одитната дейност;
3. имат право да изискват от отговорните длъжностни лица сведения, справки, становища, документи и друга информация, необходима във връзка с одитната дейност;
4. имат право на достъп до жалбите, сигналите за нарушения, нередности и други данни, които са свързани с управлението на средствата на Европейския съюз.
(2) При извършване на специфичните одитни дейности ръководителят на одитния екип и одиторите получават необходимото съдействие от ръководството и персонала на одитирания обект.
(3) Ръководителят на одитния екип и одиторите са длъжни да не разгласяват и да не предоставят информацията, станала им известна при или по повод осъществяването на дейността им, освен в случаите, предвидени в закон.

Чл. 11.
(1) В одитите не могат да участват одитори, които са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от Закона за предотвратяване и конфликт на интереси с длъжностните лица в одитирания обект, чиято дейност е свързана с управление и контрол на средства от Европейския съюз, както и тези, които са работили в одитирания обект или са участвали в неговото управление през последната една година, или имат личен интерес от одитираната дейност.
(2) Обстоятелствата по ал. 1 се декларират писмено преди започването на одита пред изпълнителния директор на агенцията
(3) Когато несъвместимостта по ал. 1 се установи в процеса на одита, лицата са длъжни да си направят писмен отвод.

Чл. 12.
(1) При осъществяването на специфичните одитни дейности ръководителят на одитния екип и одиторите могат да извършват проверки в структури и лица извън одитирания обект.
(2) Проверките по ал. 1 се извършват при необходимост от изпълнение на конкретен одитен ангажимент.
(3) Проверките по ал. 1 се извършват след предварително уведомяване и координиране с ръководството на структурите и лицата, в които ще се извършат.

Глава трета
ИЗВЪРШВАНЕ НА ОДИТ НА СИСТЕМИТЕ И ОДИТ НА ОПЕРАЦИИТЕ
 
Чл. 13.
(1) Одитът на системите и одитът на операциите се извършват от одитен екип, определен със заповед за възлагане на одит, издадена от изпълнителния директор на агенцията по предложение на директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията.
(2) За извършването на проверки, одит на системите и одит на операциите, възложени на външни лица по чл. 8, ал. 2, се издава заповед от изпълнителния директор.
(3) В заповедта по ал. 1 и 2 се определят организацията, в която се извършва одитът, обектът, подлежащ на одит, времетраенето на одита, одиторите, които го извършват, и ръководителят на одитния екип.
(4) Ръководителят на одитния екип планира, организира, разпределя и отчита работата на участващите в одита одитори, взема участие в нея и отговаря за качеството на одита.

Чл. 14.
(1) Изпълнителният директор на агенцията писмено уведомява ръководителя на одитирания обект за одита в тридневен срок преди започването му.
(2) След откриване на одита одиторите се запознават с нормативните актове, отнасящи се до дейността на одитирания обект, извършват проучване и опознаване на одитирания обект, организацията на процесите и особеностите на дейността и проектите му, процесите на отчетност и изготвяне на финансови и други отчети, състоянието на счетоводството, доклади от други проверки и други външни и вътрешни данни и източници, необходими за правилното насочване на одита.
(3) За всеки одит ръководителят на одитния екип изготвя одитен план, който съдържа: обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента; одитен подход и техники; вид, време и обем на процедурите и размер на извадките по проверките.
(4) Одитният план се съгласува от началника на съответния отдел и директорите на дирекции "Одитна дейност" и "Правно-методологично осигуряване на одитната дейност" в агенцията и се утвърждава от изпълнителния директор на агенцията.
(5) Одитът се осъществява чрез изпълнение на процедури, чрез които се идентифицират, анализират, оценяват и документират достатъчно и уместни доказателства за формиране на мнение по отношение на поставените цели и обекти на одита.
(6) Във времетраенето на одита се включва необходимото време за предварително проучване, извършване на одита, изготвяне на предварителен и окончателен одитен доклад.
(7) Продължаване на времетраенето на одита се разрешава с допълнителна заповед на изпълнителния директор на агенцията по предложение на директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията.

Глава четвърта
ДОКЛАДВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОДИТНАТА ДЕЙНОСТ

Чл. 15.
(1) Одитният екип по чл. 13 анализира резултатите от извършения одит и причините за установените нередности, техния ефект върху конкретните цели на организацията и изразходваните средства, въз основа на което изразява одиторско мнение.
(2) Одиторското мнение се формира на основата на следните принципи:
1. незавимост - необвързаност на одитора с одитирания обект, неговите ръководители или свързани с тях лица в материален, личностен или друг аспект;
2. обективност, безпристрастност и недопускане на предубеждение, конфликт на интереси или друго влияние, което да попречи на реалната преценка на одитора;
3. професионална компетентност - притежаването на достатъчно необходими професионални познания в областта на международните споразумения за предоставяне на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, регламентите на Европейския съюз, отнасящи се до управлението и контрола на предоставените средства по структурните фондове, Кохезионния фонд и предприсъединителните фондове на Европейския съюз, действащото национално законодателство и международно признатите одиторски стандарти;
4. конфиденциалност - запазване в тайна на информацията за дейността на одитирания обект, получена в резултат на извършения одит;
5. професионално поведение - одиторът действа в своята професионална работа по начин, който е в съответствие с доброто име на одиторската професия и се въздържа от действия, които биха довели до уронване престижа на професията;
6. почтеност - одиторът е честен, последователен и обективен при изпълнението на одита.
(3) При формиране на одиторското мнение одиторът трябва да е независим от влияния, които могат да компрометират професионалната му преценка.

Чл. 16.
(1) За извършения одит по чл. 13 одитният екип изготвя предварителен одитен доклад, който се представя от ръководителя на одитния екип на началника на съответния отдел и директора на дирекция "Одитна дейност" и на директора на дирекция "Правно-методологично осигуряване на одитната дейност" в агенцията за съгласуване.
(2) Предварителният одитен доклад се предоставя на ръководителя на одитирания обект, който може да даде становище по него в 10-дневен срок от получаването му.
(3) При писмено искане на ръководителя на одитирания обект изпълнителният директор на агенцията може да удължи срока по ал. 2.
(4) Началникът на съответния отдел в дирекция "Одитна дейност" в агенцията изготвя мотивирано писмено заключение по дадено становище по предварителния одитен доклад от ръководителя на одитирания обект.
(5) След получаване на становището по ал. 2 се изготвя окончателен одитен доклад, в който се приемат или отхвърлят направените със становището възражения, съобразно мотивираното писмено заключение по ал. 4.
(6) Окончателният одитен доклад се представя с докладна записка от директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията на изпълнителния директор на агенцията за одобрение и екземпляри от доклада се предоставят на ръководителя на одитирания обект и на одитния комитет към агенцията.
(7) В случаите, когато одитът е извършен от външни лица, приключването на одитния ангажимент се удостоверява с протокол за приемане на работата от агенцията.
(8) Агенцията формира окончателния одитен доклад и одиторско мнение, като се базира на резултатите от одита, извършен от външния изпълнител, и цялата информация за одитирания обект, с която разполага.
(9) Ръководителят на одитирания обект е отговорен за изпълнението на дадените в одитния доклад препоръки и изготвя план за действие, който предоставя на изпълнителния директор на агенцията в определения в окончателния доклад срок.

Чл. 17. Структурата и съдържанието на одитния доклад и одиторското мнение се определят от международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, регламентите на Европейския съюз, отнасящи се до управлението и контрола на предоставените средства по структурните фондове, Кохезионния фонд и предприсъединителните фондове на Европейския съюз и приложимите международно признати одиторски стандарти.

Чл. 18. При констатиране на нередности и измами със средства от Европейския съюз изпълнителният директор на агенцията информира националния ръководител за констатации по предприсъединителните инструменти, сертифициращия орган - за констатации по отношение на структурните фондове и Кохезионния фонд, Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности и офиса на финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Борда на одиторите от страните от Европейската асоциация за свободна търговия - във всички случаи.

Чл. 19. Агенцията води регистри на:
1. одитните доклади;
2. сигналите за нередности и измами със средства от Европейския съюз.

Глава пета
ИЗДАВАНЕ НА ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ПРИКЛЮЧВАНЕ ПО ПРОГРАМА ИСПА/КОХЕЗИОНЕН ФОНД ПО РЕГЛАМЕНТ № 1164/94 НА СЪВЕТА, СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ И КОХЕЗИОННИЯ ФОНД. СЕРТИФИЦИРАНЕ НА ПРОГРАМА САПАРД
 
Чл. 20.
(1) При приключване на проектите по програма ИСПА/Кохезионен фонд и структурните фондове и Кохезионния фонд изпълнителният директор на агенцията издава декларация за приключване след предоставяне на окончателния доклад и изготвения план за действие от ръководителя на одитирания обект след запознаване на одитния комитет към агенцията.
(2) При приключване на финансовата година по програма САПАРД изпълнителният директор на агенцията издава сертификат, в който са представени резултатите и заключенията от цялостната одиторска дейност за съответния период, след запознаване на одитния комитет към агенцията.
(3) Структурата и съдържанието на декларацията за приключване по ал. 1 и сертификатът по ал. 2 и срокът за издаването им се определят от международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз.
(4) Изпълнителният директор на агенцията предоставя одитния доклад и декларацията за приключване по ал. 1 или сертификата по ал. 2 на компетентните органи в установените срокове съгласно международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз.

Глава шеста
ИЗВЪНПЛАНОВИ ОДИТИ

Чл. 21. Одити могат да бъдат извършвани и когато не са предварително планирани и включени в годишния одитен план.

Чл. 22.
(1) Изпълнителният директор на агенцията възлага извършването на извънпланов одит по предложение на министъра на финансите, по собствена инициатива или по предложение на директора на дирекция "Одитна дейност" в агенцията.
(2) Заповедта за възлагане на извънпланов одит се издава по реда на чл. 13.

Чл. 23. За резултатите от извършения извънпланов одит се изготвя одитен доклад по реда на глава четвърта.

Чл. 24.
(1) Одитният екип по чл. 13 преценява съдържанието на представения одитен доклад за извършения извънпланов одит с оглед възможността за използване на резултатите от него в декларацията за приключване по чл. 20, ал. 1 или сертификата по чл. 20, ал. 2.
(2) Одитният доклад по ал. 1 се преценява с оглед неговата пълнота, качеството на извършените процедури, надеждността на събраните доказателства и адекватността за целите на одита за издаване на декларацията за приключване по чл. 20, ал. 1 или сертификата по чл. 20, ал. 2.

Глава седма
КООРДИНАЦИЯ И ХАРМОНИЗАЦИЯ

Чл. 25. Цялостната координация относно предоставянето на одитни доклади, документи и информация на одитния комитет към агенцията за изпълнение на неговите функции се осъществява от дирекция "Правно-методологично осигуряване на одитната дейност" в агенцията.

Чл. 26. Националният ръководител по предприсъединителните инструменти, централното координационно звено, сертифициращият орган по отношение на структурните фондове и Кохезионния фонд и националното координационно звено по финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство предоставят на агенцията всяка информация, необходима за изпълнението на специфичните одитни дейности, в тридневен срок от поискването й, както и кореспонденция с Европейската комисия и информация и сигнали за нередности и измами, засягащи финансовите интереси на Европейските общности - незабавно след получаването им.

Чл. 27. При осъществяване на дейността по сертифициране агенцията си сътрудничи с вътрешните одитори на одитираните обекти, представители на Сметната палата на Република България, Европейската комисия, Европейската сметна палата, съответните органи на Европейския съюз и международни организации.

Чл. 28. Изпълнителният директор на агенцията оказва съдействие на представителите на Европейската комисия, Европейската сметна палата, органите на Европейския съюз и международните организации при извършваните от тях инспекции и проверки на място.

Чл. 29. Агенцията хармонизира своята дейност с дейността на одитните органи на страните - членки на Европейския съюз, одиторите от Европейската комисия и добрите одитни практики на Европейския съюз.

Допълнителни разпоредби

§ 1. По смисъла на тази наредба:
1. "Международно признати одиторски стандарти" са одиторските стандарти на ИНТОСАЙ, Международната федерация на счетоводителите (IFAC) и Института на вътрешните одитори (IIA).
2. "Одиторско мнение" е изразяване на мнение върху ефективността на системите за финансово управление и контрол в одитирания обект като цяло, като съдържанието и обхватът му се определят от международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и действащото законодателство на Европейския съюз.
2. "Нередност, засягаща финансовите интереси на Европейските общности" е всяко нарушение на общностното право в резултат на действие или бездействие от икономически оператор, което е имало или би имало за резултат нарушаването на общия бюджет на Европейските общности или на бюджетите, управлявани от тях, или посредством намаляването или загубата на приходи, в резултат на собствени ресурси, които се събират направо от името на Европейските общности, или посредством извършването на неоправдан разход.
3. "Измама, засягаща финансовите интереси на Европейските общности" е всяко умишлено действие или бездействие:
а) по отношение на разходи, свързано с използването или представянето на фалшиви, грешни или непълни изявления или документи, което води до злоупотреба или неправомерно теглене на средства от общия бюджет на Европейските общности или от бюджети, управлявани от или от името на Европейските общности, укриване на информация в нарушение на конкретно задължение със същия резултат; използването на такива средства за различни цели от тези, за които те първоначално са били отпуснати;
б) по отношение на приходи, свързано с използването или предоставянето на фалшиви, грешни или непълни изявления или документи, което води до неправомерно намаляване на средствата от общия бюджет на Европейските общности или бюджетите, управлявани от или от името на Европейските общности; укриване на информация в нарушение на конкретно задължение със същия ефект; злоупотреба на правомерно получена облага със същия ефект.

Заключителни разпоредби

§ 2. Тази наредба се издава на основание чл. 44, ал. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
 
§ 3. Отменя се Наредба № 7 от 2006 г. за реда и начина за осъществяване, координация и хармонизация на специфичните одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз (ДВ, бр. 57 от 2006 г.).

§ 4. Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в "Държавен вестник".

Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив