Наредба за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества с над 50 на сто държавно или общинско участие през 2005 г.

МС

Държавен вестник брой: 78

Година: 2005

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 04.10.2005

Чл. 1.
(1) С наредбата се определят условията, редът и начинът за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества и в другите предприятия и организации с над 50 на сто държавно или общинско участие, включително в дъщерни дружества, в които над 50 на сто от капитала е притежание на акционери - търговски дружества с над 50 на сто държавно участие (в т. ч. смесени дружества с чуждестранно участие), наричани по-нататък "търговските дружества".
(2) Търговските дружества образуват средствата си за работна заплата тримесечно, като за базисен размер на средствата се приемат начислените средства за работна заплата от предходното тримесечие, коригирани с изменението на добавената стойност на един зает.
(3) Изменението на добавената стойност на един зает през отчетния период в сравнение с базисния период се изчислява по методика на Националния статистически институт.
(4) Отчетният период по ал. 3 включва отчетното тримесечие и предходните 3 тримесечия.
(5) Базисният период по ал. 3 включва четирите тримесечия, предхождащи отчетното тримесечие.
(6) Средствата за работна заплата могат да се образуват чрез браншов договор, одобрен от всички представителни организации на работниците и служителите и на работодателите в съответния бранш. При образуване на средствата за работна заплата за търговските дружества, ако са извън списъка в приложението, в браншовия договор се отразява спецификата на съответната дейност. Браншовият договор се разработва при спазване на основните принципи и критерии на наредбата и се съгласува преди сключването му със съответния министър, упражняващ правата на собственост на държавата, и с министъра на труда и социалната политика.

Чл. 2.
(1) Търговски дружества, които са приключили 2004 г. с печалба по счетоводния баланс, приключват отчетното тримесечие на 2005 г. с положителен финансов резултат и нямат просрочени задължения, образуват средствата си за работна заплата в съответствие с финансово-икономическото си състояние.
(2) Търговските дружества по ал. 1, на които коефициентът на изменение на добавената стойност е по-малък от единица, не могат да увеличават средствата си за работна заплата, достигнати през предходното тримесечие.
(3) Търговски дружества, които са приключили 2004 г. с печалба по счетоводния баланс, от началото на 2005 г. имат положителен финансов резултат и нямат просрочени задължения, но за отчетното тримесечие са на загуба, могат да запазят размера на средствата си за работна заплата от предходното тримесечие. По този ред могат да се образуват средствата за работна заплата само през едно тримесечие на годината. В следващите тримесечия, ако търговското дружество е на загуба за отчетното тримесечие, но от началото на годината е с положителен финансов резултат, то образува средствата си за работна заплата по реда на чл. 4.

Чл. 3.
(1) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие с положителен финансов резултат и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените средства за предходното тримесечие се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,80 за всеки процент увеличение и 0,20 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие с положителен финансов резултат и имат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените средства за предходното тримесечие се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,75 за всеки процент увеличение и 0,25 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.

Чл. 4.
(1) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие със загуба, но през отчетното и през всяко от предходните 3 тримесечия подобряват финансовия си резултат и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените за предходното тримесечие средства се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,65 за всеки процент увеличение и 0,45 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества по ал. 1, които имат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените за предходното тримесечие средства се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,55 за всеки процент увеличение и 0,50 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.
(3) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие със загуба, намаляват загубата спрямо предходното тримесечие и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените за предходното тримесечие средства се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,50 за всеки процент увеличение или намаление на добавената стойност на един зает.

Чл. 5. Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие със загуба, увеличават загубата спрямо предходното тримесечие и/или имат просрочени задължения, не могат да увеличават средствата си за работна заплата, достигнати през предходното тримесечие. Размерът на начислените средства за предходното тримесечие се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,55 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.

Чл. 6.
(1) Търговските дружества, които поради сезонния характер на производството увеличават или намаляват средносписъчния брой на персонала, могат да образуват средствата си за работна заплата, като средната брутна работна заплата за предходното тримесечие на останалия на работа персонал се умножи по фактическия средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие (без лицата в отпуск по майчинство и изпратените на работа в чужбина) и получената сума се коригира с коефициентите по чл. 3, 4 или 5 в зависимост от финансовия резултат, погасяването на задълженията и увеличението или намалението на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества по ал. 1 в началото на годината сами избират реда, по който ще образуват средствата си за работна заплата. Този ред не може да се променя до края на годината.

Чл. 7.
(1) Търговските дружества, които увеличават обема на производство в резултат на изпълнението на задачи по проекти, възложени и финансирани от международни институции, както и тези, които откриват нови производства и дейности за социални нужди, вследствие на което увеличават числеността си през отчетното спрямо предходното тримесечие, могат да коригират базисните средства за работна заплата с процента на нарастване на числеността.
(2) Търговските дружества, увеличили персонала си в резултат на изпълнението на сключени договори за обслужване на населението през отчетното тримесечие, които водят до нарастване обема на продажбите, или в резултат на изпълнението на задачи по проекти, възложени и финансирани от международни институции, могат да образуват средствата си за работна заплата по реда на ал. 1.

Чл. 8.
(1) Търговските дружества, в които през предходното тримесечие вследствие на влошена пазарна конюнктура, липса на суровини, материали и енергия, предприети мерки за финансово оздравяване, аварии и други подобни причини, довели до принудително ползване на неплатен отпуск на повече от 50 на сто от средносписъчния брой на персонала (без лицата в отпуск по майчинство) за повече от 15 календарни дни, образуват средствата си за работна заплата на основата на начислените средства за работна заплата през тримесечието, предхождащо тримесечието, през което е ползван принудителният неплатен отпуск.
(2) По реда на ал. 1 образуват средствата си за работна заплата търговските дружества, в които поради намаляване обема на работа през предходното тримесечие е въведено от работодателя непълно работно време по условията на Кодекса на труда за повече от 15 календарни дни.

Чл. 9. Търговските дружества от финансово-кредитната система могат да увеличават средствата си за работна заплата през отчетното тримесечие само в случаите, когато отговарят на условията на чл. 2, ал. 1.

Чл. 10. Търговските дружества, които са в процес на ликвидация, както и тези, за които има открито производство по несъстоятелност образуват средствата си за работна заплата, като индивидуалните брутни работни заплати на оставащия на работа персонал през съответното тримесечие на годината могат да се увеличават само със средства, които осигуряват изплащането на минималната работна заплата за страната и които произтичат от увеличаване на допълнителното трудово възнаграждение за продължителна работа, изчислено по минималния размер, определен с Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г. (обн., ДВ, бр. 67 от 1993 г.; изм. и доп., бр. 1 и 63 от 1994 г., бр. 29 и 72 от 1996 г., бр. 24 от 1997 г. и бр. 25 от 1999 г.).

Чл. 11.
(1) Търговските дружества, включени в приложение № 1 към чл. 1, ал. 1 от Постановление № 147 на Министерския съвет от 1999 г. за разработване и изпълнение на програми за финансово оздравяване и наблюдение на финансовото състояние на държавни предприятия (обн., ДВ, бр. 63 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 114 от 1999 г., бр. 59 от 2001 г. и бр. 5 от 2003 г.), както и тези, на които цените на произвежданите от тях стоки и услуги се определят и/или се регулират от държавен или общински орган, могат да увеличават средствата си за работна заплата по реда на наредбата само по предложение на съответния орган след съгласуване с министъра на финансите и с министъра на труда и социалната политика.
(2) Алинея 1 не се прилага за търговските дружества, включени в списъка в приложението.

Чл. 12. (1) При прилагането на наредбата от начислените средства за работна заплата през предходното и отчетното тримесечие се изключват:
1. обезщетенията по чл.220, 222, чл.224, ал. 1 и чл.331 от Кодекса на труда;
2. възнагражденията, изплатени на членовете на надзорните, управителните и контролните съвети, на съветите на директорите, на изпълнителните директори, на търговските управители (прокуристите), управителите и контрольорите и на ликвидаторите в търговските дружества;
3. възнагражденията на лицата, изпратени на работа в чужбина;
4. възнагражденията за условия на труд по чл.4, ал. 2 от Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., определени с колективния трудов договор, но не повече от удвоения минимален размер, а за персонала, работещ в подземните мини и въздушния транспорт, се изключват възнагражденията за условия на труд по размерите, определени с колективния трудов договор;
5. внесените от работниците и служителите за тяхна сметка суми за задължително и доброволно социално и здравно осигуряване, които не се облагат по Закона за облагане доходите на физическите лица;
6. възнагражденията на лицата, работещи по граждански договори и по трудови договори със срок до 3 месеца по чл.68, ал. 2 от Кодекса на труда за извършване на ремонтна и товарно-разтоварна работа и рехабилитация и модернизация на абонатни станции, финансирани от международни институции;
7. възнагражденията за извънреден труд по чл.262, ал. 1, т. 2 и 3 от Кодекса на труда, начислени съгласно определените с колективния трудов договор размери, както и извънредният труд, положен от наетите на сумирано изчисляване на работното време;
8. възнагражденията за работа през официалните празници по чл.264 от Кодекса на труда, начислени съгласно определените с колективния трудов договор размери;
9. допълнителните възнаграждения за положен нощен труд по чл. 6 от Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., определени с колективния трудов договор;
10. възнагражденията за отработените часове над редовното работно време съгласно чл.136а от Кодекса на труда.
(2) Търговските дружества, в които се откриват нови работни места за общополезни дейности и за предоставяне на социални услуги по Националната програма "От социални помощи към осигуряване на заетост", при образуване на средствата си за работна заплата през отделните тримесечия на годината изключват средствата за работна заплата и числеността на лицата, наети по програмата.

Чл. 13.
(1) Когато размерът на средната брутна работна заплата на търговското дружество за предходното тримесечие не може да се установи, размерът на средствата за работна заплата се определя, като фактическият средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие се умножи по средната брутна работна заплата за съответната дейност за предходното тримесечие по данни на Националния статистически институт.
(2) Новосъздадените и преобразуваните търговски дружества, както и дружествата по ал. 1 при изчисляване на добавената стойност на един зает до набирането на четири последователни тримесечия ползват само добавената стойност на един зает от отчетното и предходното тримесечие.

Чл. 14.
(1) Когато установените по реда на наредбата средства за работна заплата не осигуряват изплащането на минималната работна заплата за страната за съответния период и на минималните размери на съответните допълнителни и други трудови възнаграждения, определени с Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., базисният размер на средствата за работна заплата се завишава с разликата, осигуряваща тези плащания.
(2) При образуването на средствата за работна заплата за първо тримесечие на 2005 г. базисният размер на средствата за работна заплата може да се коригира с начислените суми, произтичащи от увеличението на индивидуалните работни заплати, осигуряващо размера на минималната работна заплата за страната.

Чл. 15. Търговските дружества, които през предходното тримесечие са начислили в разходите си средства за работна заплата в размер, по-голям от базисния, не могат да увеличават средствата си за работна заплата през следващите тримесечия до компенсиране размера на превишението. Превишението на средствата за работна заплата се изключва при образуването на средствата за работна заплата през следващото тримесечие.

Чл. 16.
(1) В случаите, когато начислените средства за работна заплата превишават образуваните по реда на наредбата, определената сума общо за тримесечните възнаграждения на органите на управление на търговското дружество се намалява с тройния размер на минималната работна заплата за съответното тримесечие - за всеки процент превишение, а за частите от процента - съразмерно, но не повече от 70 на сто от възнаграждението за съответния тримесечен период.
(2) Алинея 1 не се прилага в случаите, когато превишението е компенсирано в рамките на следващото отчетно тримесечие съобразно възприетите системи за заплащане на труда в съответното търговско дружество.
(3) Министрите и ръководителите на ведомства, упражняващи правата на собственост на държавата в търговските дружества, включват в договорите за възлагане на управлението задължението за изпълнение на наредбата и отговорността по ал. 1.
(4) След приключване на съответното тримесечие министрите и ръководителите на ведомства, упражняващи правата на собственост на държавата в предприятията, и кметовете на общините в срок 15 дни информират министъра на труда и социалната политика за изпълнението на договорите по чл. 1, ал. 6. При неспазване на договореностите по браншовите договори министърът на труда и социалната политика може да оттегли съгласието си за образуването на средствата за работна заплата по условията на тези договори. От тримесечието, в което е оттеглено съгласието, съответното търговско дружество образува средствата си за работна заплата по общия ред на наредбата.
(5) При неизпълнение на разпоредбата на ал. 1 на виновните длъжностни лица от предприятията, изчисляващи балната оценка и възнаграждението на органите за управление, се налагат глоби по реда на чл. 32, ал. 1 от Закона за административните нарушения и наказания от органите на данъчната администрация.

Допълнителна разпоредба

§ 1. По смисъла на наредбата:
1. "Брутна добавена стойност по базисни цени" е интегриран показател, измерващ новосъздадената стойност в производствения процес. Изчислява се като разлика между продукцията по базисни цени (включваща субсидиите върху продуктите и преди начисляването на данъци върху продуктите) и направените за производството й междинни разходи, оценени по покупни цени.
2. "Увеличение или намаление на обема на добавена стойност на един зает" е разликата между процентното изражение на отношението на индекс на физически обем на добавената стойност и индекс на заети и числото "100". Процентът на увеличение (намаление) на добавената стойност се установява по формулата:

И добавена стойност

( ––––––––––-------------–––– x 100) - 100.

И на зает

3. "Просрочени задължения" са следните парични задължения, които не са изпълнени изцяло или частично в срока, определен в договор или в нормативен акт:
а) задължения по главници и лихви за ползвани банкови кредити;
б) задължения към държавния и/или общинския бюджет (корпоративен данък, данък върху доходите на физическите лица и задължения по сключени по съответния ред договори) и по Закона за уреждане на необслужваните кредити, договорени до 31 декември 1990 г.;
в) вноски за задължителното обществено осигуряване и здравно осигуряване;
г) задължения по договори за доставки и услуги, свързани с производствено-стопанската дейност;
д) дивиденти за държавното участие.
4. "Положителен финансов резултат" е печалбата, установена като разлика между счетоводната печалба за отчетното тримесечие и дължимите данъци за сметка на печалбата по Закона за корпоративното подоходно облагане.
5. "Подобряване на финансовия резултат" е намаляването на счетоводната загуба, установена за съответните тримесечия от отчета за приходите и разходите съгласно чл. 28 от Закона за счетоводството.

Заключителни разпоредби

§ 2. Начислените суми за компенсируеми отпуски на персонала в резултат на неизползвано право на отпуск по реда на НСС 19 - Доходи на персонала, се изключват от начислените средства за работна заплата при прилагане на наредбата и при определяне на финансовия резултат.

§ 3.
(1) Търговските дружества съгласно приложението, които имат монополно и господстващо положение на националния или регионален пазар, получаващите субсидии от държавния бюджет, както и тези, които имат големи загуби и просрочени задължения към деветмесечието на 2004 г., при образуването на средствата за работна заплата по общия ред на наредбата не могат през отделните тримесечия на годината да надвишават с повече от 4 на сто размера на начислените средства за работна заплата през третото тримесечие на 2004 г.
(2) Търговските дружества, включени в приложението към ал. 1, не могат да образуват средствата си за работна заплата чрез браншов договор.
(3) Търговските дружества включени в приложението към ал. 1, които не получават субсидии, нямат монополно и господстващо положение на пазара и са приключили първото и второто тримесечие с положителен финансов резултат и нямат просрочени задължения към края на второто тримесечие на 2005 г., не прилагат ограниченията по ал. 1 след даване на съгласие от министъра на труда и социалната политика по предложение на съответния орган, упражняващ правото на собственост върху капитала на дружеството.

§ 4.
(1) Търговските дружества съгласно приложението, които отговарят на изискванията на чл. 2, ал. 1, могат през отделните тримесечия на годината да надвишат размера на определените съгласно § 3, ал. 1 средства за работна заплата до 5 на сто.
(2) Търговските дружества съгласно приложението, които подобряват финансовия си резултат спрямо същия период на предходната година и намаляват просрочените си задължения спрямо деветмесечието на 2004 г., могат през отделните тримесечия на годината да надвишат размера на определените съгласно § 3, ал. 1 средства за работна заплата до 2 на сто.
(3) Конкретното увеличение на средствата за работна заплата по ал. 1 и 2 се определя от министъра на труда и социалната политика по предложение на съответния орган, упражняващ правата на собственост върху капитала, за всяко тримесечие поотделно.

§ 5. Търговските дружества, включени в приложението, които увеличават числеността на персонала си вследствие на сезонния характер на производството или на откриване на нови производствени структури, или на разширяване на съществуващи производствени структури, наложени от законови задължения, както и тези, в които на работещите или на допълнително назначения персонал се заплаща според изработеното, могат да образуват средствата си за работна заплата през отделните тримесечия на годината на базата на фактическия средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие и достигнатата средна брутна работна заплата от третото тримесечие на 2004 г. след съгласуване по реда на § 4, ал. 3.

§ 6. Търговските дружества, които получават субсидии от републиканския бюджет, невключени в приложението, образуват средствата си за работна заплата по реда на § 3 и 4.

§ 7. (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) Търговските дружества от системата на енергетиката могат да образуват средствата си за работна заплата по ред и начин, определени от министъра на икономиката и енергетиката съгласувано с министъра на труда и социалната политика.

§ 8.
(1) В търговските дружества, в които през дадено тримесечие на отчетния или базисния период са извършени основни или аварийни ремонти или инвестиции за модернизация и обновяване на производствени мощности, както и на номенклатурата на производствената продукция, довели до преустановяване работата на основни производствени мощности за повече от 15 на сто от календарните дни на тримесечието, в резултат на което се намалява обемът на производството и на продажбите при изчисляване на добавената стойност на един зает, обемът на продажбите през тримесечието с намалено производство се приема за равен на продажбите през предходното тримесечие.
(2) В търговските дружества, които през дадено тримесечие на отчетния или базисния период в резултат на специфичния ред за сключване на договорите за производство и продажби на стоки и услуги, в т. ч. на ишлеме, се намаляват приходите от продажби, при изчисляване на добавената стойност на един зает обемът на продажбите през тримесечието с намалено производство се приема за равен на продажбите през предходното тримесечие.

§ 9. В търговските дружества с продължителен цикъл на производство при изчисляване на добавената стойност на един зает по чл. 3, 4 или 5 се включват и авансово получените суми, и направените за това разходи.

§ 10.
(1) Средствата за работна заплата за държавните и общинските лечебни заведения - търговски дружества, се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на здравеопазването съгласувано с министъра на труда и социалната политика и с министъра на финансите.
(2) Средствата за работна заплата за държавните дивечовъдни станции се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на земеделието и горите съгласувано с министъра на труда и социалната политика.
(3) Средствата за работна заплата в "Национална спортна база" - ЕАД, се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на младежта и спорта съгласувано с министъра на труда и социалната политика.

§ 11. Търговските дружества, на които над 50 на сто от произведената продукция е експортно ориентирана, могат през отделните тримесечия на годината да образуват средствата си за работна заплата по ред, съгласуван с министъра на труда и социалната политика, като ползват допълнителен показател, отразяващ спецификата на производството и получаването на приходите.

§ 12. Наредбата не се прилага от съответното тримесечие на 2005 г., през което държавното или общинското участие в съответното търговско дружество е станало под 50 на сто или редът и начинът на формиране на средствата за работна заплата са уредени със закон или с друг нормативен акт на Министерския съвет.

§ 13. Министърът на труда и социалната политика дава указания по прилагането на наредбата и по сключването на браншовите договори, а председателят на Националния статистически институт - по прилагането на Методиката за изчисляване коефициента на изменението на добавената стойност на един зает.

§ 14. Наредбата е приета на основание § 13, ал. 4 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за приватизация и следприватизационен контрол.

Приложение
към
чл. 1, ал. 6,
чл. 11 и § 3, 4, 5 и 6

Списък
на търговските дружества със специфичен режим за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества с над 50 на сто държавно или общинско участие през 2005 г.

№ по ред БУЛСТАТ Наименование Населено място
1. 130822878 "Български държавни железници" - ЕАД София
2. 130823243 НК "Железопътна инфраструктура" София
3. 831373560 "Булгаргаз" - ЕАД София
4. 000649348 "Национална електрическа компания" - ЕАД София
5. 106513772 "АЕЦ Козлодуй" - ЕАД Козлодуй
6. 123531939 "ТЕЦ Марица-изток 2" - ЕАД с. Ковачево
7. 109513731 "ТЕЦ - Бобов дол" - ЕАД с. Големо село
8. 827183719 "Параходство Българско речно плаване" - ЕАД Русе
9. 819364367 "Мини - Бобов дол" - ЕАД Бобов дол
10. 101020081 "Мина Пирин" - ЕАД Симитли
11. 129007111 "Вазовски машиностроителни заводи" - ЕАД Сопот
12. 129006931 "Дунарит" - ЕАД Русе
13. 102004532 "Пристанище Бургас" - ЕАД Бургас
14. 102676264 "Порт Бургас - дружество за работна сила" - ЕАД Бургас
15. 115016602 "Топлофикация - Пловдив" - ЕАД Пловдив
16. 127029454 "Топлофикация - Шумен" - ЕАД Шумен
17. 117005106 "Топлофикация - Русе" - ЕАД Русе
18. 831609046 "Топлофикация - София" - АД София
19. 119004654 "Топлофикация - Сливен" - АД Сливен
20. 103195446 "Топлофикация - Варна" - ЕАД Варна
21. 113012360 "Топлофикация - Перник" - ЕАД Перник
22. 121683408 "Столичен автотранспорт" - ЕАД София
23. 103003668 "Градски транспорт" - ЕАД Варна
24. 825256346 "Градски транспорт - Пловдив" - ЕАД Пловдив
25. 117056894 "Русе - Общински автотранспорт" - ЕООД Русе
26. 113056150 "Тролейбусен транспорт" - ЕООД Перник
27. 834026369 "Водоснабдяване и канализация" - ЕООД Добрич
28. 819364771 "Водоснабдяване и канализация" - ЕООД Дупница
29. 835014989 "Водоснабдяване и канализация" - ЕООД Търговище
30. 114105539 "Автобусни превози" - ЕАД Плевен
31. 829054071 "Пътнически превози" - ЕАД Сливен
32. 826043792 "Меден кладенец" - ЕООД гр. Кубрат
33. 838169304 "Диана - Бус" - ЕАД Ямбол
34. 825212392 "Пловдив - БТ" - АД Пловдив
35. 825219180 "Асеновград - БТ" - АД Асеновград
36. 819364036 "Дупница - Булгартабак" - АД Дупница
37. 838168526 "Ямбол - БТ" - АД Ямбол
38. 108024351 "Кърджали - Булгартабак" - АД Кърджали
39. 836143289 "Хасково - БТ" - АД Хасково
40. 837066461 "Шумен - БТ" - АД Шумен
41. 830161070 "Смолян - БТ" - АД Смолян
42. 831479001 "Балканкар - 6-и септември" - АД София
43. 821152282 "Балканкар - Дунав" - АД Лом
44. 823071644 "Балканкар - Ерма" - АД Трън
45. 130568383 Държавно предприятие "Строителство и възстановяване" София
46. 130847116 Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване София
47. 129008722 "Воинтех" - ЕООД София
48. 129006778 "Интендантско обслужване" - ЕАД София
49. 129008074 "Терем" - ЕАД София
50. 103882821 "Терем - КРЗ флотски арсенал - Варна" - ЕООД Варна
51. 115844853 "Терем - Георги Бенковски" - ЕООД Пловдив
52. 102010485 "Хляб и хлебни изделия" - ЕООД Бургас
53. 814191256 "Балканкар - Заря" - АД Павликени
54. 113059964 "Белтранс" - ЕООД Перник
55. 115064472 "Електростомана" - ЕАД Карлово
56. 830166384 "Рожен експрес" - ЕАД Смолян
57. 833066695 "НИТИ" - ЕАД Казанлък
58. 125549851 "Терем - Хан Крум" - ЕООД Търговище
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив