Наредба за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества с над 50 на сто държавно участие през 2004 г.

МС

Държавен вестник брой: 103

Година: 2004

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 20.01.2005

Чл. 1.
(1) (Частично обявена за нищожна с Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г., ДВ, бр. 103 от 2004 г.) С наредбата се определят условията, редът и начинът на образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества и в другите предприятия и организации с над 50 на сто държавно или общинско участие, включително в дъщерни дружества, в които над 50 на сто от капитала е притежание на акционери - търговски дружества с над 50 на сто държавно участие (в т. ч. смесени дружества с чуждестранно участие), наричани по-нататък "търговските дружества".
(2) Търговските дружества образуват средствата си за работна заплата тримесечно, като за базисен размер на средствата се приемат начислените средства за работна заплата от предходното тримесечие, коригирани с изменението на добавената стойност на един зает работник или служител.
(3) Изменението на добавената стойност на един зает през отчетния в сравнение с базисния период се изчислява по методика на Националния статистически институт.
(4) Отчетният период включва отчетното тримесечие и предходните 3 тримесечия.
(5) Базисният период включва четирите тримесечия, предхождащи отчетното тримесечие.

Чл. 2.
(1) Търговски дружества, които са приключили 2003 г. с печалба по счетоводния баланс и през всяко от отделните тримесечия на 2004 г. имат положителен финансов резултат и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата в съответствие с финансово-икономическото си състояние.
(2) Търговските дружества по ал. 1, на които коефициентът на изменение на добавената стойност е по-малък от единица, не могат да увеличават средствата си за работна заплата, достигнати през предходното тримесечие.

Чл. 3.
(1) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие с печалба и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените средства за предходното тримесечие се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,80 за всеки процент увеличение и 0,10 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие с печалба и имат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените средства за предходното тримесечие се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,75 за всеки процент увеличение и 0,20 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.

Чл. 4.
(1) Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие със загуба, но през отчетното и предходните 3 тримесечия подобряват финансовия си резултат и нямат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените за предходното тримесечие средства се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,50 за всеки процент увеличение или намаление на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества по ал. 1, които имат просрочени задължения към края на отчетното тримесечие, образуват средствата си за работна заплата, като размерът на начислените за предходното тримесечие средства се коригира с коефициент, получен чрез норматив 0,45 за всеки процент увеличение и 0,55 за всеки процент намаление на добавената стойност на един зает.

Чл. 5. Търговските дружества, които приключват отчетното тримесечие със загуба и увеличават загубата спрямо предходното тримесечие, не могат да увеличават средствата си за работна заплата, достигнати през предходното тримесечие. За всеки процент намаление на добавената стойност на един зает размерът на начислените средства за предходното тримесечие се намалява с коефициент, получен чрез норматив 0,60.

Чл. 6.
(1) Търговските дружества, които поради сезонния характер на производството увеличават или намаляват средносписъчния брой на персонала, могат да образуват средствата си за работна заплата, като средната брутна работна заплата за предходното тримесечие на останалия на работа персонал се умножи по фактическия средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие (без лицата в отпуск по майчинство и изпратените на работа в чужбина) и получената сума се коригира с коефициентите по чл. 3, 4 или 5 в зависимост от финансовия резултат, погасяването на задълженията и увеличението или намалението на добавената стойност на един зает.
(2) Търговските дружества по ал. 1 в началото на годината сами избират реда, по който ще образуват средствата си за работна заплата. Този ред не може да се променя до края на годината.

Чл. 7.
(1) Търговските дружества, които увеличават обема на производство в изпълнението на задачи по проекти, възложени и финансирани от международни институции, както и тези, които откриват нови производства и/или дейности със социална значимост, вследствие на което увеличават числеността си през отчетното спрямо предходното тримесечие, могат да коригират базисните средства за работна заплата с процента на нарастване на числеността.
(2) Търговските дружества, увеличили персонала си в резултат на изпълнението на сключени договори за обслужване на населението през отчетното тримесечие, които водят до нарастване на обема на продажбите, или в резултат на изпълнението на задачи със социална значимост, могат да образуват средствата си за работна заплата по реда на ал. 1.

Чл. 8.
(1) Търговските дружества, в които през предходното тримесечие вследствие на влошена пазарна конюнктура, липса на суровини, материали и енергия, предприети мерки за финансово оздравяване, аварии и други подобни причини, довели до принудително ползване на неплатен отпуск на повече от 50 на сто от средносписъчния брой на персонала за повече от 15 календарни дни (без лицата в отпуск по майчинство), образуват средствата си за работна заплата на основата на начислените средства за работна заплата през тримесечието, предхождащо тримесечието, през което е ползван принудителният неплатен отпуск.
(2) По реда на ал. 1 образуват средствата си за работна заплата търговските дружества, в които поради намаляване обема на работа през предходното тримесечие е въведено от работодателя непълно работно време по условията на Кодекса на труда за повече от 15 календарни дни.

Чл. 9. Търговските дружества от финансово-кредитната система могат да увеличават средствата си за работна заплата през отчетното тримесечие само в случаите, когато отговарят на условията по чл. 2, ал. 1.

Чл. 10.
(1) Търговските дружества, които са в процес на ликвидация, както и обявените в несъстоятелност образуват средствата си за работна заплата, като индивидуалните брутни работни заплати на оставащия на работа персонал през съответното тримесечие на годината могат да се увеличават само със средствата, които произтичат от увеличаване на допълнителното трудово възнаграждение за продължителна работа, изчислено по минималния размер, определен с Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г. (обн., ДВ, бр. 67 от 1993 г.; изм. и доп., бр. 1 и 63 от 1994 г., бр. 29 и 72 от 1996 г., бр. 24 от 1997 г. и бр. 25 от 1999 г.).
(2) Алинея 1 не се прилага от търговски дружества, преустановили техническата ликвидация на участъци, рудник или мина. Средствата за работна заплата на персонала, зает в тази обособена част от дружеството, се образуват по общия ред на наредбата.

Чл. 11.
(1) (Частично обявена за нищожна с Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г., ДВ, бр. 103 от 2004 г.) Търговските дружества, включени в приложение № 1 към чл. 1, ал. 1 от Постановление № 147 на Министерския съвет от 1999 г. за разработване и изпълнение на програми за финансово оздравяване и наблюдение на финансовото състояние на държавни предприятия и наблюдение на финансовото състояние (обн., ДВ, бр. 63 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 114 от 1999 г., бр. 59 от 2001 г. и бр. 5 от 2003 г.), както и тези, на които цените на произвежданите от тях стоки и услуги се определят и/или се регулират от държавен или общински орган, могат да увеличават средствата си за работна заплата по реда на наредбата само по предложение на съответния министър, ръководител на ведомство или кмет на община след съгласуване с министъра на финансите и министъра на труда и социалната политика.
(2) Алинея 1 не се прилага за търговските дружества, включени в приложението към § 3 от заключителните разпоредби.

Чл. 12.
(1) При прилагането на наредбата от начислените средства за работна заплата през предходното и отчетното тримесечие се изключват:
1. обезщетенията по чл.220, 222, чл.224, ал. 1 и чл.331 от Кодекса на труда;
2. възнагражденията, изплатени на членовете на надзорните, управителните и контролните съвети, на съветите на директорите, на изпълнителните директори, на търговските управители (прокуристите), управителите и контрольорите в търговските дружества;
3. възнагражденията на лицата, изпратени на работа в чужбина;
4. възнагражденията за условия на труд по чл.4, ал. 2 от Наредбата за допълнителните и други трудови възнаграждения, приета с Постановление № 133 на Министерския съвет от 1993 г., определени с колективния трудов договор, но не повече от удвоения минимален размер, а за персонала, работещ в подземните мини и въздушния транспорт, се изключват възнагражденията за условия на труд по размерите, определени с колективния трудов договор;
5. внесените от работниците и служителите за тяхна сметка суми за задължително и доброволно социално и здравно осигуряване и за осигуряване за безработица до размери, които не се облагат по Закона за облагане доходите на физическите лица;
6. възнагражденията на лицата, работещи по граждански договори и по трудови договори със срок до 3 месеца по чл.68, ал. 2 от Кодекса на труда за извършване на ремонтна и товарно-разтоварна работа и рехабилитация и модернизация на абонатни станции, финансирани от международни институции;
7. възнагражденията за извънреден труд по чл.262, ал. 1, т. 2 и 3 от Кодекса на труда, начислени съгласно определените с колективния трудов договор размери;
8. възнагражденията за работа в дните на официални празници по чл.264 от Кодекса на труда, начислени в размери съгласно колективния трудов договор;
9. възнагражденията за отработените часове над редовното работно време съгласно чл.136а от Кодекса на труда.
(2) Търговските дружества, в които се откриват нови работни места за общополезни дейности и за предоставяне на социални услуги по Националната програма "От социални помощи към заетост", при образуване на средствата си за работна заплата през отделните тримесечия на годината изключват средствата за работна заплата и числеността на лицата, наети по програмата.

Чл. 13.
(1) Когато размерът на средната брутна работна заплата на търговското дружество за предходното тримесечие не може да се установи, размерът на средствата за работна заплата се определя, като фактическият средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие се умножи по средната брутна работна заплата за съответната дейност по статистическата отчетност за страната за предходното тримесечие. Информация за средната брутна работна заплата за съответната дейност се получава от Националния статистически институт.
(2) Новосъздадените и преобразуваните търговски дружества, както и дружествата по ал. 1 при изчисляване на добавената стойност на един зает до набирането на 4 последователни тримесечия ползват само добавената стойност на един зает от отчетното и предходното тримесечие.

Чл. 14. Когато установените по реда на наредбата средства за работна заплата не осигуряват изплащането на минималната работна заплата за страната за съответния период и на минималните размери на съответните допълнителни и други трудови възнаграждения, в разходите за съответното тримесечие се признават средства, осигуряващи тези плащания, без да се увеличава средносписъчната численост на персонала, достигната през предходното тримесечие.

Чл. 15. Търговските дружества, които през предходното тримесечие са начислили в разходите си средства за работна заплата в размер по-голям от базисния, не могат да увеличават средствата си за работна заплата през следващите тримесечия до компенсиране размера на превишението. Превишението на средствата за работна заплата се изключва при образуването на средствата за работна заплата през следващото тримесечие.

Чл. 16.
(1) В случаите, когато начислените средства за работна заплата превишават образуваните по реда на наредбата, определената сума от тримесечните възнаграждения общо на органите на управление на търговското дружество се намалява с тройния размер на минималната работна заплата за съответното тримесечие - за всеки процент превишение, а за частите от процента - съразмерно, но не повече от 70 на сто от възнаграждението за съответния тримесечен период.
(2) Алинея 1 не се прилага в случаите, когато превишението е компенсирано в рамките на месеца, следващ отчетното тримесечие, съобразно възприетите системи на заплащане в съответното търговско дружество.
(3) Министрите и ръководителите на ведомства, упражняващи правата на собственост на държавата в търговските дружества, включват в договорите за възлагане на управлението задължението за изпълнение на наредбата и отговорността по ал. 1.
(4) (Частично обявена за нищожна с Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г., ДВ, бр. 103 от 2004 г.) След приключване на съответното тримесечие министрите и ръководителите на ведомства, упражняващи правата на собственост на държавата в предприятията, и кметовете на общините в срок 15 дни информират министъра на труда и социалната политика за изпълнението на договорите по § 11 от заключителните разпоредби. При неспазване на договореностите по браншовите договори министърът на труда и социалната политика може да оттегли съгласието си за образуването на средствата за работна заплата по условията на тези договори. От тримесечието, в което е оттеглено съгласието, съответното търговско дружество образува средствата си за работна заплата по общия ред на наредбата.
(5) При неизпълнение на разпоредбата на ал. 1 на виновните длъжностни лица от предприятията, изчисляващи балната оценка и възнаграждението, се налагат глоби по реда на чл.32, ал. 1 от Закона за административните нарушения и наказания от органите на данъчната администрация.

Допълнителна разпоредба

§ 1. По смисъла на наредбата:
1. "Брутната добавена стойност по базисни цени" е интегриран показател, измерващ новосъздадената стойност в производствения процес. Тя може да бъде определена на ниво предприятие, отрасъл или за икономиката като цяло. Изчислява се като разлика между продукцията по базисни цени (включваща субсидиите върху продуктите и преди начисляването на данъци върху продуктите) и направените за производството й междинни разходи, оценени по покупни цени.
2. "Увеличение или намаление на обема на добавена стойност на един зает" е разликата между процентното изражение на отношението на индекс на физически обем на добавената стойност и индекс на заети и числото "100". Процентът на увеличение (намаление) на добавената стойност се установява по формулата:

И добавена стойност

( ________________________ x 100) - 100,

И на зает

където "И" служи за обозначение на "индекс".

3. "Просрочени задължения" са следните парични задължения, които не са изпълнени изцяло или частично в срока, определен в договор или в нормативен акт:
а) задължения по главници и лихви за ползвани банкови кредити;
б) задължения към държавния и/или общинския бюджет (корпоративен данък, данък върху доходите на физическите лица и задължения по сключени по съответния ред договори) и по Закона за уреждане на необслужваните кредити, договорени до 31 декември 1990 г.;
в) вноски за задължителното обществено осигуряване, за здравно осигуряване и за фонд "Безработица";
г) задължения по договори за доставки и услуги, свързани с производствено-стопанската дейност;
д) дивиденти за държавното участие.
4. "Положителен финансов резултат" е печалбата, установена като разлика между счетоводната печалба за отчетното тримесечие и дължимите данъци по Закона за корпоративното подоходно облагане.
5. "Подобряване на финансовия резултат" е намаляването на счетоводната загуба, установена за съответните тримесечия от отчета за приходите и разходите съгласно чл.28 от Закона за счетоводството.
6. "Основна дейност" е съвкупност от стопански операции, от които се генерират основните или значителна част от приходите на дадено предприятие и които по своята същност не са инвестиционна дейност по смисъла на Международен счетоводен стандарт 7. Това е дейността, която заема преимуществено положение в сравнение с всички останали дейности, осъществявани от предприятието съгласно § 1, т. 12 от допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството.

Заключителни разпоредби

§ 2. Начислените суми за компенсируеми отпуски на персонала в резултат на неизползвано право на отпуск по реда на НСС 19 - Доходи на персонала, се изключват от начислените средства за работна заплата при прилагане на наредбата и при определяне на финансовия резултат през четвъртото тримесечие на 2003 и 2004 г.

§ 3. Търговските дружества съгласно приложението, които имат монополно и господстващо положение на пазара, получаващите субсидии от държавния бюджет, както и тези, които имат големи загуби и просрочени задължения към деветмесечието на 2003 г., при образуването на средствата за работна заплата по общия ред на наредбата не могат през отделните тримесечия на годината да надвишават размера на начислените средства за работна заплата през третото тримесечие на 2003 г.

§ 4. Търговските дружества, включени в приложението към § 3, които отговарят на изискванията на чл. 2, ал. 1, могат през отделните тримесечия на годината да надвишат размера на начислените през третото тримесечие на 2003 г. средства за работна заплата до 5 на сто. Конкретното увеличение на средствата за работна заплата се определя само след писмено разрешение на министъра на труда и социалната политика по предложение на съответния орган за всяко тримесечие поотделно.

§ 5. Търговските дружества, включени в приложението към § 3, които увеличават числеността на персонала си вследствие на сезонния характер на производството или на откриване на нови производствени структури, или на разширяване на съществуващи производствени структури, наложени от законови задължения, както и когато на работещите или на допълнително назначения персонал се заплаща според изработеното, могат да образуват средствата си за работна заплата през отделните тримесечия на годината на базата на фактическия средносписъчен брой на персонала за отчетното тримесечие и достигнатата средна брутна работна заплата от третото тримесечие на 2003 г. след съгласуване по реда на § 4, изречение второ.

§ 6. Търговските дружества, които получават субсидии от републиканския бюджет, невключени в списъка в приложението, образуват средствата си за работна заплата по реда на § 3.

§ 7. Търговските дружества от системата на енергетиката в рамките на предвидените средства по § 4 и 5 могат да образуват средствата си за работна заплата по ред и начин, определени от министъра на енергетиката и енергийните ресурси съгласувано с министъра на труда и социалната политика.

§ 8.
(1) В търговските дружества, в които през дадено тримесечие на отчетния или базисния период са извършени основни или аварийни ремонти и инвестиции за модернизация и обновяване на производствени мощности, както и на номенклатурата на производствената продукция, довели до преустановяване работата на основни производствени мощности за повече от 15 на сто от календарните дни на тримесечието, в резултат на което се намалява обемът на производството и на продажбите при изчисляване на добавената стойност на един зает, обемът на продажбите през тримесечието с намалено производство се приема за равен на добавената стойност през предходното тримесечие.
(2) В търговските дружества, в които през дадено тримесечие на отчетния или на базисния период в резултат на специфичния ред за сключване на договорите за производство и продажби на стоки и услуги, в т. ч. на ишлеме, се намаляват приходите от продажби, при изчисляване на добавената стойност на един зает обемът на продажбите през тримесечието с намалено производство се приема за равен на добавената стойност през предходното тримесечие.

§ 9. В търговските дружества с продължителен цикъл на производство при изчисляване на добавената стойност на един зает по чл. 3, 4 или 5 се включват и авансово получените суми, и направените за това разходи.

§ 10.
(1) По инициатива на търговските дружества средствата за работна заплата могат да се образуват чрез браншов договор, предложен от социалните партньори. С браншовия договор за образуване на средствата за работна заплата се определят условията и редът за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества, като се отразява спецификата в съответните дейности. Браншовият договор се разработва при спазване на основните принципи и критерии на наредбата и се съгласува със съответния министър, упражняващ правата на собственост на държавата, и с министъра на труда и социалната политика.
(2) (Частично обявена за нищожна с Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г., ДВ, бр. 103 от 2004 г.) Търговските дружества, които получават субсидии от държавния бюджет или от общинските бюджети, както и предприятията от списъка към § 3 не могат да образуват средствата си за работна заплата чрез браншов договор.

§ 11.
(1) (Частично обявена за нищожна с Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г., ДВ, бр. 103 от 2004 г.) Средствата за работна заплата за държавните и общинските лечебни заведения - търговски дружества, се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на здравеопазването съгласувано с министъра на труда и социалната политика и с министъра на финансите.
(2) Средствата за работна заплата за държавните дивечовъдни станции се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на земеделието и горите по предложение на началника на Националното управление по горите съгласувано с министъра на труда и социалната политика.
(3) Средствата за работна заплата в "Национална спортна база - ЕАД" се определят при условия и по ред, определени с инструкция на министъра на младежта и спорта съгласувано с министъра на труда и социалната политика.

§ 12. Търговските дружества, на които над 50 на сто от произведената продукция е експортно ориентирана, могат през отделните тримесечия на годината да образуват средствата си за работна заплата, като ползват допълнителен показател, отразяващ спецификата на производството и получаването на приходите, по ред, съгласуван с министъра на труда и социалната политика.

§ 13. Наредбата не се прилага от съответното тримесечие на 2004 г., през което държавното или общинското участие в съответното търговско дружество е станало под 50 на сто или редът и начинът на формиране на средствата за работна заплата са уредени със закон или с акт на Министерския съвет.

§ 14. Министърът на труда и социалната политика дава указания по прилагането на наредбата и по сключването на браншовите договори, а председателят на Националния статистически институт - по прилагането на Методиката за изчисляване коефициента на изменението на добавената стойност на един зает.

§ 15. Наредбата се приема на основание § 13, т. 4 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за приватизация и следприватизационен контрол.

Приложение
към
§ 3
(Изм., ДВ, бр. 103 от 2004 г.)

Списък на търговските дружества по § 3 от заключителните разпоредби на Наредбата за образуване на средствата за работна заплата в търговските дружества с над 50 на сто държавно или общинско участие
(Загл. изм., ДВ, бр. 103 от 2004 г. - Решение № 9293 от 11.11.2004 г. по адм. д. № 3836 от 2004 г.)


по
ред
БУЛСТАТ Наименование Населено
място
1 2 3 4
1. 130823243 НК "Железопътна
инфраструктура"
София
2. 130822878 "Български държавни
железници" - ЕАД
София
3. 831373560 "Булгаргаз" - ЕАД София
4. 831642181 "Българска телекомуникационна
компания" - ЕАД
София
5. 000649348 "Национална електрическа
компания" - ЕАД
София-окръг
6. 103551629 "ТЕЦ Варна" - ЕАД Езерово
7. 103533691 "Електроразпределение -
Варна" - ЕАД
Варна
8. 104518621 "Електроразпределение -
Горна Оряховица" - ЕАД
Горна Оряховица
9. 106513772 "АЕЦ Козлодуй" - ЕАД Козлодуй
10. 109513731 "ТЕЦ - Бобов дол" - ЕАД Големо село
11. 114521288 "Електроразпределение -
Плевен" - ЕАД
Плевен
12. 115552190 "Електроразпределение -
Пловдив" - ЕАД
Пловдив
13. 130277958 "Електроразпределение -
Столично" - ЕАД
София
14. 130278316 "Електроразпределение -
София-област" - ЕАД
София- окръг
15. 123526430 "Електроразпределение -
Стара Загора" - ЕАД
Стара Загора
16. 123531939 "ТЕЦ Марица-изток 2"
- ЕАД
Ковачево
17. 103002674 "Параходство Български
морски флот" - ЕАД
Варна
18. 819364367 "Мини - Бобов дол" - ЕАД Бобов дол
19. 115016602 "Топлофикация -
Пловдив" - ЕАД
Пловдив
20. 113012360 "Топлофикация -
Перник" - ЕАД
Перник
21. 127029454 "Топлофикация -
Шумен" - ЕАД
Шумен
22. 831609046 "Топлофикация -
София" - АД
София
23. 102011085 "Топлофикация" - ЕАД Бургас
24. 106006256 "Топлофикация -
Враца" - ЕАД
Враца
25. 103195446 "Топлофикация -
Варна" - ЕАД
Варна
26. 121683785 "СКГТ - Електротранспорт" - АД София
27. 836143289 "Хасково - БТ" - АД Хасково
28. 129007111 "Вазовски машиностроителни
заводи" - ЕАД
Сопот
29. 834026369 "Водоснабдяване и
канализация" - ЕООД
Добрич
30. 130568383 Държавно предприятие
"Строителство и
възстановяване"
София
31. 130847116 ДП "Транспортно
строителство
и възстановяване"
София
32. 129008722 "Воинтех" - ЕООД София
33. 117056894 "Русе - общински
автотранспорт - ЕООД" - ЕООД
Русе
34. 101020081 "Мина Пирин" - ЕАД Симитли
35. 123014420 "Топлофикация
Казанлък" - ЕАД
Казанлък
36. 825256346 "Градски транспорт" -
ЕООД
Пловдив
37. 129006778 "Интендантско
обслужване" - ЕАД
София
38. 815123109 "Видин - БТ" - АД Видин
39. 102004532 "Пристанище Бургас" -
ЕАД
Бургас
40. 129008074 "Терем" - ЕАД София
41. 811155180 "Гоце Делчев - БТ - АД" - АД Гоце Делчев
42. 114005624 "Топлофикация
Плевен" - ЕАД
Плевен
43. 121683408 "СКГТ - Автотранспорт" - АД София
44. 108024351 "Кърджали - БТ - АД" - АД Кърджали
45. 827183719 "Параходство Българско
речно плаване - ЕАД" - ЕАД
Русе
46. 831479001 "Балканкар - 6-и
септември" - АД
София
47. 129006931 "Дунарит - ЕАД" - ЕАД Русе
48. 825212392 "Пловдив - БТ" - АД Пловдив
49. 113551816 "Мини открит
въгледобив" - ЕАД
Перник
50. 825219180 "Асеновград - БТ" - АД Асеновград
51. 830154777 "Слънце ЕАД -
Смолян" - ЕАД
Смолян
52. 837066461 "Шумен - БТ" - АД Шумен
53. 819364036 "Дупница -
Булгартабак" - АД
Дупница
54. 821152282 "Балканкар - Дунав" - АД Лом
55. 119004654 "Топлофикация -
Сливен" - ЕАД
Сливен
56. 812114464 "Бургасбус" - ЕООД Бургас
57. 119519978 "Мина Балкан - 2000" -
ЕАД
Твърдица
58. 113501293 "ЦР База - Перник" - ЕООД Перник
59. 123526494 "Брикел" - ЕАД Гълъбово
60. 126527320 "Мина Здравец" - ЕАД Димитровград
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив