Пътуването в снега и леда е опасно, особено с кола. Шофьорите често са информирани за най-безопасните начини за работа и грижи за автомобила при зимни условия. Но дали всичко е така, както си мислим?
Мит №1: Винаги трябва да оставяте превозно средство на празен ход, преди да потеглите в студено време
Мит №1: Винаги трябва да оставяте превозно средство на празен ход, преди да потеглите в студено време
Макар че може да е удобно да се качите във вече затоплено превозно средство, празният ход на автомобила, преди да потеглите в студени условия, може да е вредно за вашето здраве, портфейл и кола.
Въглеродният окис, който двигателят изпуска по време на движение на автомобила, е опасен и горивото се изразходва по-бързо.
Според някои шофьори, че тези жертви си заслужават, за да защитят своите превозни средства.
Авто специалисти, обаче твърдят, че няма смисъл от това да оставите колата си да работи за известно време, преди да я подкарате.
Честото погрешно схващане произтича от факта, че е имало време, когато е било необходимо „загряване“ на колата.
Преди години, когато автомобилите не бяха контролирани от компютър или не се впръскваше гориво, трябваше да разчитат на механична доставка на гориво.
През зимата, когато беше изключително студено, този компонент на карбуратора не работеше добре и трябваше да се загрее, преди да заработи ефективно.
Днешната технология позволява на компютъра на автомобила да компенсира температурната разлика, за да може да заработи незабавно и ефективно.
Мит №2: Задвижването на четирите колела прави автомобила безопасен за шофиране в снега
Въпреки че задвижването на четирите колела е сериозно предимство при достигане на дестинация в снега, това не може да помогне за спирането му.
Спирането разчита на правилното шофиране и на зимни гуми на колата ви в сняг и лед. Задвижването на четирите колела е предимство, а не предпазна мярка.
Специалистите също споделят, че зимните гуми са необходимост и че позволяват на водача да спира 30 процента по-бързо в снега и леда.
Те са най-важната част от колата при неблагоприятно време. Когато можете да видите как дъха ви се изпарява навън, значи е време да смените гумите си. Хората често бъркат зимните гуми с всесезонни гуми. Гумите трябва да се сменят със сезоните.
Много хора смятат, че изпускането на въздух от гумите на колата ще създаде по-добро сцепление. Гумите са проектирани и предназначени да работят при определена степен на налягане, а намаляването или промяната на това налягане в опит да се постигнат по-добри показатели, намалява производителността на гумата.
Мит №3: Вашата ръчна спирачка може да ви помогне да спрете при зимно време
Експертите твърдят, че може би е най-добре да стоите далеч от ръчната си спирачка.
Като дърпате ръчната спирачка на автомобил в паническа ситуация, ще отнемете възможността на колата да активира антиблокиращата спирачна система, като по този начин намалявате способността за спиране или капацитета на колата.
Ръчната спирачка също има потенциал да замръзне, когато се опитвате да я освободи при силен студ.
Гумите ще работят на 100 процента при спиране, но управлението ще намали възможностите на спирачките. Отклонете се към препятствие, ако не можете да спрете.
Мит №4: Безопасно е да изпреварвате други шофьори, които може да се движат по-бавно от вас. Въпреки че е изкушаващо да изпреварите бавно движеща се кола, когато бързате, това може да е опасно при зимни условия.
Ако срещнете снегорин, това означава, че това, което е пред него, може да е трудно проходимо. Това може да сигнализира, че е най-добре да поизостанете. Ако решите да изпреварите, не забравяйте да внимавате.
Когато искате да задминете някой и колелата ви преминат от сух или мокър асфалт към лед или сняг, колата може рязко да излезе извън контрол, когато натиснете педала на газта.
Автор: Десислава Михалева