Автомобилният парк в България намалява средно със 150 000 автомобила всяка година. Общият брой леки коли е 2 745 582, като по пътищата ни се движат над 150 различни модела. Това показват данни на МВР към началото на април тази година, пише в днешния брой в. Монитор.
Към средата на 2016 г. автомобилите са били 3 213 408, а сега три години по-късно, броят им е паднал с близо 468 хил.
Кои са най-разпространените марки в България?
Абсолютен лидер в класацията е "Фолксваген”, като 15 процента от колите по родните пътища са на германския производител - общо 453 859 регистрирани коли, но както и при общия брой коли, тук също преобладават тези с възраст над 20 години.
На второ място е "Опел” - 350 320 автомобила.
В челната тройка попада и "Мерцедес”, като се оказва, че в България има регистрирани над 283 хил. автомобила от тузарската марка (283 075).
В топ 10 влизат "Рено” с 203 819 автомобила, "Ауди” (173 539), "Форд” (197 637), "Пежо” - 186 541, БМВ (138 857), "Тойота” (124 557) и ФИАТ – 111 847.
Както може и да се очаква, регистрираните превозни средства, а не само леки автомобили, са доста възрастни - общо 1,57 млн. от всичките 3,63 млн. са над 20-годишни.
От данните на МВР се вижда, че все ще има доста автомобили съветско и източногерманско производство, като "Волга”, "Москвич”, "Лада”, "Чайка”, "Варшава”, "Вартбург”, "Трабант”, както и легендарният родно производство автомобил "Булгаррено". Не по-малко обаче са супер свръхскъпите леки коли, като "Ферари”, "Порше”, "Бентли”, "Мазерати”, "Ролс-Ройс”, "Ламборгини” и "Астон Мартин”.
Статистиката показва още, че в България има регистрирани близо 809 електрически коли. С марка "Тесла” са регистрирани 76 от тях. А броят на е-мобилите се увеличава близо пет пъти през последните 3 години. През 2016 г. те са били едва 171. Масово българските шофьори карат автомобили с дизелови двигатели. Те са близо 1,2 млн., въпреки че през последните две години бяха намалели продажбите им. Бензиновите са почти същата бройка, със 100 000 отгоре.