Статуетките на PR Приз 2019 - Influencing the Influencers бяха раздадени на 16 май вечерта на събитие, което събра целия комуникационен бранш в страната - представители на маркетинг отделите на водещите компании, неправителствени организации и институции, агенции, медии.
Рекордните 92 проекта се състезаваха в тазгодишното издание на конкурса организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). От тях 44 бяха отличени.
“Годината беше изключително силна за гилдията. Това си пролича още при заявките и беше потвърдено категорично по време на публичните представяния. От цялостно ребрандиране на компании с пълно национално покритие до дигитални кампании, организирани по конкретен информационен повод и продължили 48 часа - видяхме пълната палитра на мащаб, широк спектър от теми и възложители, успешен микс между креативност и ефективност.”, коментира Илиана Захариева, председател на БДВО.
PR Приз е единственият конкурс в комуникационния сектор, в правилата на който е заложено задължително публично представяне на проектите. Презентациите са открити за всеки желаещ и гарантират прозрачността на избора.
“Конкурсът показва най-доброто от постиженията на ПР професията в страната и нивото, което пазарът е достигнал. В рамките на откритите представяния всеки, който се интересува, може да види и да научи какво работят ПР специалистите и каква е тяхната роля в бизнес процесите и в обществото, което прави този конкурс най-добрия ПР на ПР-а. И разбива всички клишета и негативни представи за тази професия в страната.”, коментира Асен Асенов, председател на журито на PR Приз 2019.
Най-много проекти се състезаваха категориите „Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност, а статуетката бе присъдена на проекта “Национална финансиада 2019” на Банка ДСК, реализиран от MSL, Digitas (част от Publicis Group България.
Призът за корпоративна комуникационна кампания отиде при А1 за “Мтел става А1”.
Първо място в категория Комуникационен проект в неправителствения сектор отиде при Paragraph 42 за „Депутат пали билборд“.
С приз за Комуникационен проект в публичния сектор бе отличен проектът „The Great Swap“ на McCann Sofia.
Първо място в категория Проект за вътрешни комуникации спечели PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe с „TELUS International: PulseCheck - Музей на 15-те минути“.
За Комуникационен проект за продукт или услуга бе отличена кампанията Avon K-Beauty и „Хакването на YouTube” на All Channels Communication Group.
В категория Специално събитие статуетка за първо място грабна А1 България за „Началото на нещо ново. Мтел става А1“.
Като комуникационен проект на медия бяха отличени Айдия Адвъртайзинг за „Работилница за репортери 2018 – Родова памет“.
Първо място в категория Кризисни комуникации спечели А1 за кампанията „В момента няма връзка с този номер. Почива си на плажа в Гърция“.
В категория Дигитална кампания или проект бяха отличени Paragraph 42 с „рррРРРрррРррр. ИКЕА: колекция за четириногите ни приятели“.
Първа награда в категория Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри бе връчена на пр2 за кампанията на The Body Shop – „Forever Against Animal Testing“.
Като Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding бе отличена кампанията „TELUS International: Твоята първа работа има значение“, реализирана от PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe.
Приз в категория Вътрешен комуникационен отдел на годината спечели ОББ за кампанията ”Първата кънтри дирекция на КВС в България“.
На церемонията бяха връчени и четири специални награди:
Награда на Обществения съвет на БДВО за А1 България. Награда на КРИБ за кампанията „От фермата до теб“ на AMI Communications /Kaufland България. Награда на В2В Медия за кампания „Заедно за природата“, реализирана от Карлсберг България/ AMI Communications. И награда на сп. Мениджър за Фондация Wonderful World, Sport Vision/ New Moment New Ideas и кампания „С усмивка: Благотворителен футболен мач и спортен празник с Димитър Бербатов“.