БДЖ представи на сайта си проект на график за движение на влаковете през 2025 г. Той се обсъжда с представители на областните и общинските администрации на 21, 22 и 23 октомври в Горна Оряховица, Пловдив и София. От железопътната компания уточняват, че очакват от гражданите предложения за промени в разписанието, за да могат да бъдат дискутирани, преди то да бъде прието.
Новият график е съобразен максимално с мащабните инфраструктурни проекти в страната и основно в жп възли София и Пловдив, поради които възможностите за преминаване на влакове в района на гарите София и Пловдив са ограничени, посочват от БДЖ. В разписанието, което ще влезе в сила от 15 декември 2024 г., са заложени нови възможности за пътуване между Северна и Южна България, по-бързи влакове между София и Бургас, по-удобни разписания в периферните региони около Видин и Кърджали, запазване на обема превози в най-натоварените отсечки и оптимизация по направленията, в които се наблюдава минимална използваемост на превозната услуга.
Междувременно стана известно, че железопътните гари в Перник и Радомир, чието състояние е повече от плачевно, ще бъдат напълно реконструирани. Национална компания "Железопътна компания" (НКЖИ) прави първа крачка към това с пускането на процедура за проучване, изготвяне на идейни проекти с прогнозна стойност почти 126 хил. лв. без ДДС. Те пък от своя страна ще бъдат основата, върху която ще бъде обявена бъдеща поръчка за инженеринг за реконструкция на гаровите комплекси. Беше ясно от няколко години, че въпросните гари имат нужда от мащабен ремонт. Последната заявка, че такъв ще бъде направен, беше от 2021 г., когато служебният зам.-министър на транспорта Нели Андреева обяви, че всички гари по линията София - Перник - Радомир ще бъдат модернизирани в следващия програмен период на европейската програма "Транспортна свързаност".
Поръчката за проектите е разделена на две обособени позиции за всяка гара. Прогнозната стойност за гарата в Перник е почти 75 хил. лв. без ДДС, а за тази в Радомир – малко над 51 хил. лв. без ДДС.