Браншът очаква приемането ни в Шенген да отпуши туризма

22.12.2023 | 11:40
по статията работи: econ.bg
Влизането ни в Шенген ще улесни придвижването основно на чуждестранни туристи от страни извън ЕС, които посещават България. До момента имаше пречки и в много случаи те избираха други дестинации именно заради затрудненото влизане и визовите условия
Браншът очаква приемането ни в Шенген да отпуши туризма
Снимка: под лиценза на creative commons

"Това е много добра новина, която чакаме от дълго време. Влизането ни в Шенген ще улесни придвижването основно на чуждестранни туристи от страни извън ЕС, които посещават България. До момента имаше пречки и в много случаи те избираха други дестинации именно заради затрудненото влизане и визовите условия". 

Това коментира пред БНР Димитрина Горанова - председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, след решението на Нидерландия, която даде "зелена светлина" за членството ни в Шенген.

За трагичния инцидент в Прага от снощи, тя отбеляза, че туризмът е изключително чувствителен на всичко, което се случва около нас, а негативният ефект се усеща веднага.

"Прага е една доста търсена дестинация от българите, особено около Коледа и Нова година. Ще има отлив от търсенето на тази дестинация. Всеки пък, когато се случи някакъв инцидент, туристите имат време да се окопитят, да усетят сигурност в пътуванията и минава едно време на застой". 

"Успяхме да се преборим с всички препятствия и случващото се около нас и в света през тази година, което не беше малко, и да приключим годината с едни сравнително добри резултати. Има още какво да се желае, особено за входящия туризъм, за да достигнем предпандемичните нива", обобщи Горанова за изминаващата година.

Според нея има добри знаци за бъдещ успех. Тя отчете, че с най-бърз темп се развива СПА туризмът, който през последните 2 години е отчел рекордни показатели. По думите й културният туризъм е този, който се възстановява с най-бавни темпове. 

В предаването "Преди всички" Горанова посочи какво трябва да се промени по отношение на рекламата на българския туристически продукт. По думите й трябва да се търсят все повече начини за директно финансиране към пазари, които имат потенциал за развитие на туризма в България. Трябва да се търсят механизми за по-голяма гъвкавост и адекватна и навременна реклама, за да не изоставаме от конкурентните ни пазари, добави тя. 

За бранша е необходима предвидимост, заяви Димитрина Горанова и отново апелира за това. Тя отбеляза ситуацията с ДДС-то за туроператорите. Според нея по-ниската ставка трябва да остане до края на 2024 г.

Горанова изтъкна добрия диалог с Министерството на туризма. Но подчерта, че политическата нестабилност влияе изключително много на сектора. Имаме нужда от дългосрочна визия за развитие на бранша, категорична бе тя. 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...