Консумацията на бира от началото на пандемията е спаднала с 5% при средно 9% за Европа. Общо за 2020 г. в България са продадени 5.220 млн. хектолитра при 5.450 млн. година по-рано. Това обявиха от Съюза на пивоварите, макар че браншът през първите 2-3 месеца на заразата бе силно обезпокоен от спадналата консумация най-вече заради това, че заведенията не работеха.
След бутилираната вода бирата остава най-продаваната напитка в България дори след началото на пандемията, посочи Ивана Радомирова, изп. директор на съюза. По последни данни на организацията 55% от българите пият веднъж седмично бира, а 65% - 1 път месечно. Това съотношение се запазва след нормалната 2019 г.
От съюза посочиха и че нито едно работно място не е загубено в резултат на кризата, като от отделни компании обявиха, че за това е помогнала и програмата на правителството за запазване на заетостта 60/40.
За миналата година добавената стойност от производството и продажбите на бира в България се изчислява на 528 млн. лв., а общо приходите към бюджета от сектора са приблизително 332 млн. лева, от които от акцизи са 75 млн. лв.
Производството и продажбите на бира осигуряват работа на близо 26 хил. души, като от тях 8% са директно заетите в пивоварната промишленост, 32% в секторите на доставките и 60% в търговията, заведенията и туризма.