Очакваните рекордни приходи от туризъм засега изглежда се потвърждават от значителните разходи за едно пътуване от страна на пристигащите чужденци, както и от нетния брой на пристигащите, които надхвърлят тези от рекордната 2019 г., преди избухването на пандемията от Covid-19.
Приходите от туристически пътувания на чуждестранни туристи през тази благодатна година достигнаха 18,2 млрд. евро. Държавните служители, както и професионалистите в сектора, се надяват, че те могат да достигнат почти 20 млрд. евро, съобщава БГНЕС.
Тази оценка се основава на няколко факта. Разходите на един пътуващ за едно пътуване са с около 9 % по-високи. Освен това през юни пристиганията на 14-те най-големи регионални летища в Гърция са били с 4,6% повече, отколкото през юни 2019 г. Въпреки че данните от юли все още се обработват, изглежда, че пристиганията са били с почти 10% по-високи, отколкото през 2019 г.
През август също се наблюдават безпрецедентни нива на пристигания, а резервациите за септември са силни. Но нарастването на разходите и резервациите изглежда е съсредоточено в 4- и 5-звездни хотели и курорти, както и в краткосрочните наеми; по-ниско оценените хотели и други обекти изглежда не споделят тази печалба.
Професионалистите и анализаторите в сектора обясняват, че това е резултат от структурна промяна в качеството на международните пристигания, която е била очевидна още преди пандемията. Това създава условия хотелиерите да повишат таксите си, тъй като сега работят с клиенти с по-високи доходи. А повишаването на таксите е и разумният вариант, тъй като разходите са нараснали значително в новия инфлационен климат.
В същото време пътуващите с по-скромни средства, сред които и много гърци, търсят по-конкурентни цени в по-слабо развитите дестинации.
Тази тенденция дразни много гърци, но потенциално би могла да разшири ползите от туризма в други региони извън обичайните бляскави дестинации. Понастоящем южните острови в Егейско море и остров Крит заемат лъвския пай от приходите от туризъм.
Разпределянето на средствата ще изисква значителни инфраструктурни подобрения в цялата страна, за да се направят дестинациите привлекателни за клиенти с високи доходи.
В тази среда интересът към придобиването на хотели остава висок. Тази седмица Lampsa Hotels продаде своя курорт Sheraton Rhodes на испански фонд. Предстоят още успешни сделки, съобщи "Катимерини".