63% от гърците, или почти двама от трима, проявяват консерватизъм в пазаруването и общо ограничават разходите си в условията на пандемията, пише „Катимерини“. Изданието се позовава на проучване на NielsenIQ, уточнява списваният в южната ни съседка в. "Български новини".
В анкетата потребителите са разделени на 4 категории. В първата влизат традиционно „вече консервативните“ (17%), т. е. тези, които преди COVID-19 са били внимателни с разходите си и продължават да имат това поведение. Във втората са „новите бедни“ (46%), внезапно разбрали как финансовото им състояние се влошава и сега те по-строго контролират разходите си и се стремят силно да ги ограничат.
Следващата част от анкетираните (27%) са онези, които внимават с разходите си, но без да са финансово засегнати от пандемията. Последната категория обхваща „смелите“ (9%), които не ограничават разходите си, но в същото време не са претърпели никакво влияние върху доходите си.
Всъщност общо 73% от потребителите вече са предпазливи, не харчат ненужно и са променили значително своите навици на потребление, обобщават от NielsenIQ.