Европа очаква рекордните 800 млрд. евро от туризъм тази година

16.07.2024 | 10:45
по статията работи: econ.bg
Това е увеличение от 37% спрямо предпандемичните нива от 583 млрд. евро по данни на Световната организация по туризъм на ООН
Европа очаква рекордните 800 млрд. евро от туризъм тази година
Снимка: БГНЕС

Рекордни летни температури, прекомерни цени за луксозни хотели и пренаселени горещи точки: нищо не застава на пътя на европейската лятна ваканция. Или поне не засега, пише Bloomberg.

Нов доклад на European Travel Commission (ETC) за туристическите разходи и тенденциите при пътуванията, публикуван през второто тримесечие на 2024 г. и споделен с Bloomberg, потвърждава, че търсенето на региона продължава да расте.

Очаква се международните туристи да похарчат рекордните 800 млрд. евро в Европа тази година, показва докладът. Това е увеличение от 37% спрямо предпандемичните нива от 583 млрд. евро по данни на Световната организация по туризъм на ООН. Броят на пристигналите международни туристи също нараства с 6% спрямо 2019 г. засега, показва докладът, което е нов рекорд за Европа.

Двигател на тазгодишния туристически бум в Европа са американците, добавя докладът, а 72% от рекордните туристически разходи засега са насочени към дестинации в Западна Европа. Допълнителен тласък на приходите идва от посетители от региона и завръщащи се туристи от Източна Азия, най-вече от Китай, макар че делът на разходите на китайските пътуващи не е бил наличен за момента, казва ETC.

„Засега можем да видим, че дестинациите в Южна Европа и Средиземноморието остават категорични фаворити за пътуващите в Европа“, казва Едуардо Сантандер, главен изпълнителен директор на ETC, в коментари по имейл. Причината е, че туристите продължават да приоритизират топлото време и съотношението цена/качество, добавя той, като и двете могат да бъдат открити в части от южна Европа.

Такъв е случаят с Гърция например въпреки засилените влияние от климатичните промени, включително горещи вълни тази година и горски пожар миналата. Това обаче не влияе негативно на привлекателността на дестинацията, казва докладът. Наистина, тази година в страната се увеличиха луксозните, но достъпни хотели, повечето от които са далеч от по-скъпите места като Санторини и Миконос.

Северните дестинации обаче бързо печелят пазарен дял. Всъщност данните потвърждават промяна в европейските туристически модели. Повече посетители са се насочили към места с умерен климат и по-малко тълпи през първата половина на годината. Продължаващият ръст на туризъм в по-хладни страни доведе до значителни повишения на международните нощувки в Дания (38%), Норвегия (18%) и Швеция (9%) от началото на годината спрямо същия период на 2019 г.

Има нарастващо предпочитание към по-малко посещавани или по-малко пренаселени европейски дестинации на юг, показва докладът. Международните пристигнали туристи в Хърватия и Малта са се увеличили съответно с 7,6% и 37% спрямо нивата от 2019 г., а в Албания – с 86%.

Местата с благоприятни валутни курсове също стават по-популярни, независимо дали са познати места, или не – България (29%), Сърбия (40%) и Турция (22%) отчитат двуцифрен ръст на международните туристи спрямо предпандемичните нива.

Колкото до онлайн възприятията за Европа, които докладът също следи, регионът има по-висок резултат спрямо други по света, посочва ETC, с 46 точки от 100 за второто тримесечие на 2024. На второ и трето място са съответно Близкия изток (45 точки) и Азиатско-Тихоокеанския регион (35 точки). Измерванията на социалните настроения са резултат от проследяване на дискусии и информация за дестинации, споделени в социални медии, форуми, блогове, сайтове на компании и онлайн рецензии. Нулата се счита за средна точка, с еднакво положителни и отрицателни споменавания.

Едно нещо, от което пътуващите са се подразнили, е свръхтуризмът в популярни дестинации. Но предизвикателството на някои места води до възможност за други. Това обяснява защо неособено известни места в Норвегия, Дания и Iona привличат вниманието.

Насърчаването на туристите да се отправят към незабелязани места е от ключово значение, за да се разпространят ползите от международните туристи в цяла Европа, казва Сантандер, особено когато малките бизнеси са изправени пред икономически натиск, включително по-високи оперативни разходи и недостиг на персонал.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.08   636 г. – Между Византия и Арабския халифат се състои битка при Ярмук. 917 г. – Българо-византийски войни: Българските войски, водени от цар Симеон I, разбиват...