За Деня на потребителите инспектори откриха редица опасни стоки на пазара у нас

15.03.2019 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Експертът от ДАМТН Мирослав Йотов показа по bTV част от конфискуваните стоки – електроуреди, играчки, офис техника и газови уреди. По думите му, при проверка инспекторите наблягат на наличието на инструкции на български език
За Деня на потребителите инспектори откриха редица опасни стоки на пазара у нас
Снимка: под лиценза на creative commons

На 15 март се отбелязва Световния ден на потребителите. Днес приключва акцията на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). Инспекторите проверяваха за безопасността на стоки, които са били на промоционални цени или от нисък ценови клас.

Експертът от ДАМТН Мирослав Йотов показа по bTV част от конфискуваните стоки – електроуреди, играчки, офис техника и газови уреди. По думите му, при проверка инспекторите наблягат на наличието на инструкции на български език.

Той даде пример за опасна стока с грил-скара, която има режещи ръбове, открити болтове. „В случай, че потребител има такъв продукт, е хубаво да се свърже с обозначения производител и да се замени”, каза Йотов и допълни, че маркировката за съответствие трябва да бъде, както върху опаковката, така и втрху самия електроуред.

За една седмица инспекторите на наложили санкции за над 20 хил. лв. „Това е една сума, която е събрана в рамките на един ден. Тази година решихме кампанията да продължи малко по-дълго, за да бъде по-ефективна”, посочи Йотов. Куп нарушения и опасни стоки бяха открити и в магазин с китайски стоки. Управителят на обекта не разбира добре български. Редица стоки нямаха указания на български език, а други нямаше фирма-вносител. Санкциите започват от 250 лв. и стигат до 1000 лв.

Сред продуктите, в които има открити нарушения е и трансмитер за автомобил, той се води радиопродукт и не отговаря на европейските изисквания – това означава, че може да доведе до смущения на автомобилите с национално значение като линейките на Спешна помощ, например. Богомил Николов от „Асоциация активни потребители” каза, че освен глобите, които се налагат от администрацията, потребителите също трябва да имат претенции към производители или вносители на стоки.

Умните устройства, качеството и безопасността на храните и решаването на спорове са сред темите, от които най-често се интересуват или оплакват потребителите.

„Последните 2-3 години имаше много скандали с умните устройства – устройства, които шпионират и подслушват. Имаше една детска играчка – куклата „Кайо”, която беше проектирана вътре с микрофонче и записва цял ден какво се случва в семейството, а потребителят обобщава данните и ги продава на трети лица. Другият проблем е със сигурността на тези устройства, те могат да бъдат много лесно хакнати”, допълни Николов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...