Канада удължава забраната за круизи до 2022 г., решението удря и туризма в САЩ

16.02.2021 | 14:35
по статията работи: econ.bg
Заради влошаващата се ситуация с пандемията Covid-19, Канада удължава забраната си за круизни кораби до февруари 2022 г. Това засяга популярни дестинации за пътуване в Канада
Канада удължава забраната за круизи до 2022 г., решението удря и туризма в САЩ
Снимка: БГНЕС

Хората, които се надяват да обикалят студените води на Северна Америка това лято, засега ще трябва да поставят мечтите си за пътуване в сух док.

Заради влошаващата се ситуация с пандемията Covid-19, Канада удължава забраната си за круизни кораби до февруари 2022 г. Това засяга популярни дестинации за пътуване в Канада, включително река Сейнт Лорънс и морските провинции от Атлантическия океан до Британска Колумбия по Тихоокеанското крайбрежие.

Но удължаването на забраната ще засегне тежко Аляска и дори Сиатъл, Вашингтон, чрез комбинация от географска близост и морски правила на САЩ.

Канадският министър на транспорта Омар Алгабра обяви временните заповеди, които забраняват плавателни съдове за развлечение в арктическите му води и круизни кораби във всички канадски води до 28 февруари 2022 г.

Правителството заяви, че "на пътнически кораби, превозващи повече от 12 души, все още е забранено да влизат в крайбрежните води на Арктика“.

Но по-голямото въздействие върху ваканциите ще бъде за хората, които се радват на голямото изживяване с круизен кораб. На круизни кораби, които превозват повече от 100 пътници, все още ще бъде забранено да оперират в канадските води.

Забележително е, че няма забрана за „по-малки круизни кораби, сертифицирани да превозват 100 или по-малко човека“.

„Докато канадците продължават да работят за намаляване на разпространението на Covid-19, нашето правителство продължава да работи усилено, за да гарантира, че транспортната система на Канада остава безопасна“, се казва в изявлението на правителството на Алгабра. "Временните забрани за круизни плавателни съдове са от съществено значение за продължаване на защитата на най-уязвимите сред нашите общности."

Ако ситуацията с пандемията "се подобри в достатъчна степен", Алгабра може да отмени заповедите по-рано от февруари 2022 г.

Как това се отразява на американския туризъм

Поради географската близост Аляска и Сиатъл са неумолимо обвързани с международния си съсед. Маршрутите с пристанища като Сиатъл, Виктория (Канада), Ситка, Джуно и ледниковия залив са много популярни от десетилетия.

Но не само географията ще навреди на американската круизна индустрия. Това е начинът, по който действа морското право, което дава забрана и на Америка.

Законът за обслужване на пътнически кораби позволява само на кораби, плаващи под американски флаг, да транспортират пътници директно от едно американско пристанище до друго. Всички останали трябва да спрат на чуждо пристанище.

И там е търкането - големите круизни линии са склонни да се регистрират в чужди държави, а не в САЩ.

Например, по-голямата част от корабите на Carnival са регистрирани в Панама. И докато седалището на Holland America е в Сиатъл, неговите плавателни съдове носят знамето на Холандия.

Така че, освен ако не е регистриран в САЩ, круизен кораб, който тръгва от Сиатъл за пътуване до Аляска, първо трябва да спре на канадско пристанище. 

Републиканската делегация на Аляска в Конгреса - сенатор Лиза Мурковски, сенатор Дан Съливан и представител Дон Йънг - публикува изявление, изразяващо силно неодобрение на този ход.

„Като държава с най-обширна споделена граница с Канада, делегацията на Аляска работи добросъвестно, за да търси компромис по отношение на ограниченията за преминаване на граници заради Covid-19, като има предвид здравето и безопасността на Аляска и Канада“, се казва в изявлението Прочети.

„Съобщението на Канада за забрана на всички круизни плавания, превозващи 100 или повече души, пътуващи през канадски води, без чак толкова любезен разговор с делегацията на Аляска, е не само неочаквано - неприемливо - и със сигурност не е било решение, взето с каквото и да е внимание относно Аляски или нашата икономика. Очакваме повече от нашите канадски съюзници", се посочва още в текста.

Те заявиха, че ще преследват "всички потенциални пътища, включително промяна на съществуващото законодателство, за да гарантират, че круизната индустрия в Аляска ще възобнови дейността си веднага щом бъде в безопасност".

Новината беше истински удар в туристическите среди на Аляска.

"Без значение с кого разговаряте, беше зашеметяваща сутрин", каза Джули Соуп, президент и главен изпълнителен директор на Visit Anchorage, пред Anchorage Daily News, най-големият вестник в Аляска.

"Удължаването на заповедта за забрана за плаване в канадските води вероятно ще има големи негативни последици за посещенията в Аляска през следващото лято", заяви Саупе в писмено изявление. Тя каза, че круизите представляват около 40% до 50% от посещенията през нощта за развлечение в най-големия град на Аляска през лятото.

"Всеки кораб, който се акостира тук, носи над 4 милиона долара за регионалната икономика, 14,5 милиона долара данъци и генерира близо един милиард долара бизнес дейност през целия сезон", заяви в изявление говорителят на пристанището в Сиатъл Питър Макгроу.

"Също така чуваме от пристанищните градове в Аляска, че загубата на още една година приходи може да се окаже катаклизъм. Настояваме федералните лидери да обмислят облекчение за всички общности, засегнати от спада в пътуванията и туризма."

Междувременно круизните линии изглеждат оптимистични за 2022 г., дори ако 2021 г. се окаже провал.

Например, Holland America предлага седемдневен круиз от Сиатъл до Аляска със спирка във Виктория, Канада, през юни 2022 г.

И Princess има маршрут от май 2022 г., заминаващ от Сиатъл до Аляска - отново с необходимата канадска спирка - започвайки от 719 долара.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...