За преразглеждане на концесионния договор за летище "Бургас" и за клаузи в договора, които да задължават фирмата концесионер да осигури целогодишни полети на бургаското летище, настояват кметове от Югоизточния регион. Те са участвали в заседание на Националното сдружение на общините в България, където са обсъдили темата с липсата на целогодишни полети на бургаското летище.
Категорично не можем да приемем случващото се или по-скоро неслучващото се на летище "Бургас". Настояваме за целогодишни полети. През годините сме провели стотици разговори с концесионера "Фрапорт", десетки срещи, участвали сме в какви ли не кръгли маси. Няколко общини дори създадохме фонд за стимулиране на повече полети. И всеки път уверения от "Фрапорт", че ще направят всичко възможно за целогодишни полети. Никакъв резултат. Трябва да е ясно, че с липсата на полети наистина се обрича Южното Черноморие, което е със значително повече туристи от Северното през лятото. А през останалото време нашите туристически бази нямат шанс да работят, именно заради липса на полети. Нашите градове са лишени от чужди туристи извън сезон, се посочва в позицията на кметовете.
Не сме запознати с концесионния договор, но със сигурност неустойките от развалянето му едва ли биха били по-големи от загубите на туристическия бранш, на регионите, на държавата. И докато се наумуваме, туристите ще изтичат към други съседни държави и после ще се чудим защо имаме всички дадености, а все не можем да печелим както тях от туризъм. Настояваме за преразглеждане на концесионния договор за Летище Бургас и за клаузи, които задължават концесионера осигуряването на целогодишни полети. Ние, кметовете ще подкрепим всички законови действия на местния бизнес, защото са справедливи и са за бъдещето на целия регион, пише в позицията.
От Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация пък настояват държавата да вземе обратно контрола върху летище "Бургас" и въпреки концесионния договор то да оперира целогодишно, а не полетите от него да се пренасочват към Варна, както е изгодно на временния стопанин – компанията “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД.
Това заяви зам.-председателят на БХРА Веселин Налбантов. В момента управляващите позволяват чужд инвеститор да унищожава туризма по Южното Черноморие и си затваря очите, категорична е позицията не само на Налбантов, но и на колегите му от най-големия български курорт Слънчев бряг и региона. Чуват се слухове, че летището ще затваря за ремонт, но никой не знае кога реално ще се случи това, нито колко ще продължи. Ясно е само, че без полети милиарди български инвестиции и дългогодишни усилия отиват на вятъра. А оттам и по-малко приходи в бюджета, които впоследствие всички ние като данъкоплатци ще трябва да събираме по един или друг начин, посочи Налбантов.
И обясни, че през последните години летище Бургас умишлено се неглижира за сметка на аеропорта във Варна, което води до скъсяване на летния сезон до едва три месеца. Концесионерът стопанисва и двете летища в Бургас и Варна, като обаче умишлено пренасочва интереса и полетите към Варна, обясняват хотелиерите.
От БХРА са категорични, че планираните ремонти на летище Бургас не трябва да спират или възпрепятстват изпълнението на полетите от и до него. Както и че аеропортът трябва да заработи целогодишно, а не сезонно, както е в момента. От туристическия бизнес са категорични и че ще си потърсят правата по всички възможни и позволени от закона начини, като не изключват и организиране на продължителни протести.