Комисията за защита на потребителите засече масови нарушения при онлайн магазините

27.08.2024 | 07:15
по статията работи: econ.bg
Досега е установено, че при до 98% от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите
Комисията за защита на потребителите засече масови нарушения при онлайн магазините
Снимка: под лиценза на creative commons

Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение за обявените от тях летни намаления на цените.

Проверяват се най-вече търговията с дрехи и обувки. Времето е избрано неслучайно, защото към края на лятото се правят много намаления на летни стоки, обясни пред БНР-Радио София Христо Трендафилов, директор на Дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние“ в КЗП.

Досега е установено, че при до 98% от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите.

Всички установени нарушители ще бъдат санкционирани, отбеляза Трендафилов.

Важно е как е показано намалението и да има срок, в който то важи.

А той може да бъде не по-малко от 1 ден и не повече от 1 месец.

Старата цена, спрямо която е направено намалението, трябва да е била валидна месец назад.

В КЗП потребителите най-често сигнализират за невърнати пари при развален договор за продажба. Това става най-често с непроверени от купувачите търговци, които се оказват некоректни.

Проверки ще се правят и извън кампанията, допълни Трендафилов.

Предстои фокус да бъдат стоките за началото на учебната година, както и дали се продават онлайн лекарства по лекарско предписание.

Онлайн магазинът предоставя възможност за бързо въвличане в търговска сделка – и на предприемача, и на потребителя. Това кара хора, т.нар. микротърговци да опитват бизнес, без да са достатъчно запознати с цялата нормативна рамка, отбеляза пред БНР-Радио София Георги Христулев, председател на УС на Сдружението на българските търговци. "Това не е правилно и поражда проблеми. Българският търговец обича да се очи от „проба-грешка“, а не да е подготвен предварително. Така с първите глоби, наложени от регулаторен орган, онлайн търговците разбират, че не всичко е толкова лесно, колкото изглежда при дигиталния бизнес."

От Сдружението се опитват да създават съдържание, което да е в подкрепа на по-малките търговци, да могат те да се ориентират в информативна рамка.

Техническата конюнктура улеснява, но прохождащите предприемачи не полагат усилия да се запознаят с регулациите в сектора, изискванията за етикетиране, обявяване на промоции, спецификите при доставки до други страни, коментира още Христулев.

Друго масово нарушение е пропускане или нарочно необявяване на юридическите данни на дружеството, което стои зад дадена търговия.

"Все пак ако през последната година са се появили 10 хиляди търговци, изрядните са примерно 9 хиляди от тях. При много нови лица в бизнеса е нормално да се увеличат и сигналите за нарушения."

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 30.08   1040 г. – България под Византийско владичество: Избухва въстанието на Петър Делян. 1721 г. – С подписването на Нищадския мирен договор между Русия и Швеция...