Океанските превозвачи отменят десетки плавания по най-натоварените маршрути в света по време на обичайно пиковия сезон. Това е най-новият признак за икономически проблеми, който удрят по компаниите, докато в същото време инфлацията забавя световната търговия и натоварва потребителите с високи разходи, пише The Wall Street Journal.
През септември контейнерният капацитет, предлаган от корабните оператори в Тихия океан, е намалял с 13% спрямо година по-рано, което е еквивалентно на 21 кораба, всеки от които може да премести 8000 контейнера в едно пътуване, според доставчиците на данни за корабоплаването Xeneta и Sea-Intelligence .
Отмяната на товарни превози през октомври е голям обрат в сравнение със ситуацията само преди няколко месеца. Тогава оскъдната наличност на кораби за товарно корабоплаване повиши цените на доставките и печалбите на превозвачите до рекордни нива, пише Bloomberg TV Bulgaria.
Цените за превоз през Тихия океан са паднали с приблизително 75% спрямо нивата отпреди година. Транспортната индустрия се бори с по-слабото търсене, тъй като големите търговци на дребно отменят поръчки с доставчиците си и засилват усилията си за намаляване на запасите.
FedEx Corp. наскоро заяви, че ще отмени полети и ще паркира товарни самолети поради рязък спад в обема на доставките.