Край с уикенд шопинга – българите пазаруват в петък

26.05.2017 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Най-ефективни банер кампании и най-голям ръст в продажбите има в средата на последния работен ден
Край с уикенд шопинга – българите пазаруват в петък
Снимка: под лиценза на creative commons

Вече не пазаруваме през уикенда. Това показват данните в изследване на кампании за най-големите търговски марки на над 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкия изток. Анализът на технологичната компания RTB House показва категорична промяна на потребителското поведение, която разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни. 

Оказва се, че пазаруването вече е дейност, която много по-често извършваме през седмицата. Броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица. 

Анализът на българския пазар показва леки разлики в  потребителски навици.  У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии).

Мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан е уверен, че наблюдаваме значителна промяна в потребителското поведение. „Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от инфорормация през няколко устройства  по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента“. 

С постоянно нарастващите данни за навиците ни на пазаруване, шопинг тенденциите се променят заедно с технологиите. И маркетинг специалистите би трябвало да познават аудиторията си по-добре от всякога. Колкото повече информация имат, толкова по-скоро могат да реагират на новите трендове в пазаруването и да доставят по-адекватна, персонализирана услуга и послания към точните аудитории, в точното време. 

055adff3-4b4b-35c4-e883-981e75238cb5

„Това е моментът, в който в играта влиза изкуственият интелект“ - допълва Емилиан. „Самообучаващите се алгоритми за пероснализиран ретаргетинг, които са движени от технологии за дълбоко учене, имитират невроните в човешкия мозък. И със събраната информация могат да анализират пазарите денонощно и да реагират на най-малките промени. По този начин рекламните дейности се адаптират към новото поведение на потребителите за броени дни, часове и дори минути, за да се възползват от най-големия потенциал за покупки. Това не е било възможно никога досега“. 

Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи real time bidding технологии - автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...