Луксозният туризъм в Европа генерира между 130 и 170 млрд. евро годишно

19.05.2022 | 11:05
по статията работи: econ.bg
„Луксозните“ туристи заемат едва 2 процента в структурата на туризма, но генерират близо 22 процента от общите европейски туристически приходи, като имат 22-процентов дял в разходите за настаняване и до 33 процента от разходите за култура, развлечения и ш
Луксозният туризъм в Европа генерира между 130 и 170 млрд. евро годишно
Снимка: под лиценза на creative commons

След срива, предизвикан от пандемията от Covid-19 и на фона на продължаващите локдауни в Китай, туризмът започва да се възстановява, а Европа е водещата световна туристическа дестинация.Европейският луксозен туризъм достига между 130 и 170 милиарда евро годишно, а тази сума може да нарасне тройно през следващите десет години, сочи проучване на консултантската компания „Бейн“ (Bain) по поръчка на Европейския алианс за културни и творчески индустрии (ЕАКТИ – ECCIA), цитирано от Франс прес. Групата обединява европейски луксозни марки, уточнява в. "Български новини".

Според проучването „луксозните“ туристи заемат едва 2 процента в структурата на туризма, но генерират близо 22 процента от общите европейски туристически приходи, като имат 22-процентов дял в разходите за настаняване и до 33 процента от разходите за култура, развлечения и шопинг.

Туристите от най-висок клас харчат осем пъти повече от средните туристи, а луксозните хотели наемат два пъти повече персонал, отколкото „класическите“.

Франция, Италия, Испания и Великобритания са начело на дестинациите за луксозния туризъм, който възлиза на над 20 милиарда евро. Германия привлича между 5 и 10 милиарда евро, колкото и Швейцария. Други страни също се справят добре, като Гърция, с 10 милиарда евро (7 на сто от БВП) и Португалия, с 4 до 6 милиарда евро.

В доклада е изтъкната и появата на дестинации като Хърватия, Словения и северните страни, които привличат с естествения си характер и устойчиво развитие.

Туристите от най-висок клас предпочитат да посещават Европа заради гастрономията, културата, историята, изкуството и шопинга, но Старият континент е далеч от красивата природа и приятните усещания на дестинации като Бали, Австралия или Япония, обясни пред АФП Бенедикт Епине, делегиран директор на комитета „Колбер“ (Comite Colbert), обединяващ 90 френски луксозни марки.

Според Матео Лунели, президент на „Алтагама“ (Altagamma) и нов председател на ЕАКТИ, един план за развитие на туризма от най-висок клас в Европа би могъл да доведе до увеличение на стойността на сектора до 520 милиарда долара годишно между 2030 и 2035 г.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...