Магистралите "Хемус" и "Рила" ще бъдат завършени до 2030 година

11.04.2024 | 10:45
по статията работи: econ.bg
Над 20 хил. души работят в пътните фирми, каза инж. Стефан Чайков, председател на Управителния съвет на ББКП. Ако бъдат добавени и фирмите във веригите от доставки, пътните фирми влияят върху живота на 150 хил. души
Магистралите "Хемус" и "Рила" ще бъдат завършени до 2030 година
Снимка: под лиценза на creative commons

До 2030 г. ще бъдат завършени магистралите “Хемус” и “Рила”, ще бъде даден и старта на магистрала “Черно море”. Това заяви инж. Ясен Йорданов, председател на УС на Агенция “Пътна инфраструктура” по време на конференция, организирана по повод 30 години от създаването на Българска браншова камара “Пътища” (ББКП). В периода от 2030 г. до 2050 г. е планирано да бъдат развити и пътищата по направлението Север-Юг.

Трябва да развиваме пътната мрежа, за да ни дава възможност за бързо придвижване и комфорт при пътуването, каза Ясен Йорданов. От думите му стана ясно, че е подготвен проект на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за 2024-2030 г. Стратегическото планиране гарантира, че ресурсите се използват ефективно, каза Ясен Йорданов. За да бъде взето решение кои пътища да бъдат изграждани и ремонтирани се взимат предвид редица показатели като обем на трафика и гъстота на населението. Това приоритизира проектите, които дават най-голяма възвръщаемост, които имат най-голяма полза за обществото, обясни Ясен Йорданов.

Над 20 хил. души работят в пътните фирми, каза инж. Стефан Чайков, председател на Управителния съвет на ББКП. Ако бъдат добавени и фирмите във веригите от доставки, пътните фирми влияят върху живота на 150 хил. души. А освен това те влияят върху комфорта при пътуване на всички български граждани.

Българските фирми изтласкаха чуждестранните компании от пазара в страната. Над 95% от строителството, ремонта и поддържането на пътища се изпълняват от членове на ББКП, каза председателят на камарата Стефан Чайков. Имаме основание да се гордеем с постигнатото, допълни той. Политическите турбуленции през последните три години засегнаха и нашия сектор, продължи Стефан Чайков. Непознаването на спецификите и трудностите на работата ни доведе до негативно отношение в обществото, но ББКП работи това да бъде променено, допълни той. В най-трудните моменти пътната гилдия се обедини както никога досега. Единството ни убеди държавните институции, че Пътната камара е незаобиколим фактор, каза Стефан Чайков.

Според Управителния съвет на ББКП предизвикателството пред бранша е човешкият фактор. Ако не бъдат взети мерки, за да бъде привлекателна работата на пътния строител и не бъдат привлечени младите хора, в бъдеще ще загубим конкурентно предимство, заяви инж. Стефан Чайков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...