Министър Ангелкова проведе работна среща с Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели

01.08.2019 | 16:55
по статията работи: econ.bg
Последните данни на националната статистика сочат, че за периода януари-юни 2019 г. у нас са направени над 3,6 млн. визити на чуждестранни туристи, което е 0,3% спад спрямо същия период на рекордната за туризма 2018 г.
Министър Ангелкова проведе работна среща с Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели
Снимка: Пресцентър на Министерство на туризма

Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе работна среща с ръководители и членове на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.  Както личи от името на организацията, тя обединява представители на висшия мениджмънт на престижни хотели в София и в страната. Министър Ангелкова изтъкна важността на разнообразните туристически услуги, които България предлага, и открои ролята на специалистите за устойчивото им развитие и за качеството на продукта. 

Последните данни на националната статистика сочат, че  за периода януари-юни 2019 г.  у нас са направени над  3,6 млн. визити на чуждестранни туристи, което е 0,3% спад спрямо същия период на рекордната за туризма 2018 г., отбеляза министър Ангелкова и подчерта, че тези резултати не кореспондират по никакъв начин с опити сезонът да се описва в негативни краски. Още в началото на годината предупредихме, че 2019 г. ще е предизвикателна за туризма,  каза министърът. Тя подчерта, че независимо че за юни отстъплението на пазари Германия и Русия не е в толкова сериозен размер, усилията за създаване на атрактивен продукт за туристите продължават.   

За да привлечем повече посетители в България, предприемаме допълнителни мерки за насърчаване на организирания туризъм в крилата на сезона – през май, юни и септември, информира министърът. Тези стъпки ще бъдат свързани с активна реклама за бранд България чрез насочени послания към всеки пазар според специфичните му интереси. Пилотно механизмът ще стартира по Черноморието. 

Работим насочено към водещите 10 входящи пазара за страната, но и за увеличаване на интереса на туристите от държавите от топ 20 и топ 30, както и от перспективните пазари - Китай, Индия, Япония, САЩ и др., отбеляза още министърът. Фокусираме се също върху транспортната свързаност, прилагаме съвременните дигитални технологии в рекламата и в административното обслужване, подчерта министър Ангелкова.

Говорейки за водещите приоритети в работата на ведомството, тя се спря на няколко фактора за стимулиране на туристическите дейности. Ключово е намаляването на административната тежест за бизнеса. Отпаднаха редица изисквания и ние сме първата държавна администрация, предлагаща услугите си в режим 24/7, включително с лицева идентификация. Финализирахме наредбата за категоризация на местата за настаняване и развлечения, като неработещите изисквания към тях бяха премахнати, поясни още тя. 

Сред ключовите приоритети министърът открои също привличане интереса на големите международни брандове в туризма, което е изключително важно за утвърждаване имиджа на страната като конкурентна дестинация с високо качество на продукта. 

Изпълнителният директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Георги Дучев благодари за срещата и изрази готовност за сътрудничество. Представителите на бизнеса изтъкнаха необходимостта за обединени усилия на държавата, хотелиерите и общините за популяризирането на България. Зад тази позиция заставаме изцяло като администрация, потвърди министър Ангелкова.   

По повод политиките за споделената икономика в туризма министър Ангелкова обърна внимание, че този въпрос е предмет на сформирана тематична работна група в министерството. Идеята е да ползваме добрите чуждестранни практики и се обмисля на европейско ниво да се инициира дискусия за евентуална обща рамка, защото това е общо предизвикателство, свързано не само с конкуренцията, но и с имиджа на дестинациите, и с фиска, стана ясно от думите на министър Ангелкова. В работната група са включени представители и на държавни институции, браншови организации и българските общини.  Имиджът на сектора зависи от усилията на всеки един от нас, обобщи министър Ангелкова и призова за мобилизация, така че позиционирането на България на туристическата карта на Европа и отличните резултати, вече постигнати в сектора, да бъдат надградени въпреки предизвикателствата.

Министър Ангелкова припомни и важността на Единната система за туристическа информация, която трябва да функционира изцяло от 1 октомври 2019 г., и призова час по-скоро да се изпълнят всички законови изисквания за попълването й.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото ѝ население. 1329 г. – В Агро Доминико...