Интересът към онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома се покачва сред най-младите потребители между 18 и 24 години и най-възрастните над 65 годишна възраст, сочат вътрешните сравнителните данни за периода на пандемията (март 2020 – март 2021) и предходния период (март 2019 – март 2020) на онлайн търговеца Vivre. Тенденциите се отнасят за всички девет пазара, в които компанията оперира.
В България най-купувани са артикулите за декорация, кухненско обзавеждане, прибори за хранене, мебели за баня и аксесоари.
Въпреки съществения скок на поръчките от страна на най-младите и поколението на бейби-бумърите, водещото място на пазара остава за хората в най-активна възраст между 25-54 или това са 69.10% от общите поръчки регистрирани през разглеждания период.
Друга важна тенденция е ускореният преход от плащания в брой, характерни за периода преди пандемията, към по-сигурните електронни плащания. Компанията отчита увеличение с над 144% на картовите плащания.
През годината на пандемия, клиентите на Vivre са започнали да пазаруват повече през мобилните си устройства. Регистрираното увеличение на трафика през смартфони е около 35%, докато трафикът през десктоп устройства отбелязва сравнително незабележимо покачване - с около 3 %. В периода март 2020 - април 2021 г. се наблюдава скок с около 25% на общия трафик в платформите на компанията, в сравнение с предходния период.