Повечето компании у нас готвят коледни подаръци и партита, но без 13-та заплата

17.11.2022 | 13:05
по статията работи: econ.bg
Повечето компании у нас планират да зарадват служителите си с тематичен подарък за Коледа, минимален процент от тях са отделили бюджет за коледен бонус
Повечето компании у нас готвят коледни подаръци и партита, но без 13-та заплата
Снимка: под лиценза на creative commons

Повечето компании у нас планират да зарадват служителите си с тематичен подарък за Коледа, минимален процент от тях са отделили бюджет за коледен бонус. Това показват наблюденията на лидера в областта на HR решенията Adecco България сред над 100 български и международни компании от секторите ИТ, аутсорсинг, телекомуникации, финанси, търговия и производство.

Компаниите, които са предвидили паричен коледен бонус са много малко и той ще е в размер до 1/3 от трудовото възнаграждение на съответния служител. По-осезаема е тенденцията от предишни години компаниите да плащат бонуси за постигнати резултати и за  добро представяне на служителите, което се планира след завършване на финансовата година. 

Масова практика сред родните работодатели тази година ще бъде поднасянето на празничен подарък или ваучер за стоки и услуги на еднаква стойност за всички служители. Паричната равностойност на тези подаръци варира според икономическия сектор, като компаниите от ИТ индустрията отделят най-големи бюджети.

За първи път от началото на ковид пандемията обаче се наблюдава завръщане към традицията за корпоративни коледни партита и събития, които през последните две години бяха виртуални или въобще липсваха. 

„Наложилият се хибриден модел на работа в много сектори поставя предизвикателства пред HR експертите като изисква нови инструменти за създаване на екипност и поддържане на ангажираност на служителите към компанията. Популярната практика преди няколко години - изплащане на т.н. 13-а заплата по Коледа, отстъпва за сметка на разнообразяването на празничните придобивки в стремежа на работодателите да покажат по-индивидуална грижа към служителите си. Това е част от тенденцията компаниите да задържат и мотивират служителите си, които вече не са ежедневно заедно в офиса. Нашите проучвания показват, че основната причина за решението за смяна на работата не е заплатата, а именно нарушените позитивни отношения между работодаля и служителя“, коментира Надежда Василева, оперативен директор на Adecco България.

Нарастналата инфлация през последната година обаче, вероятно ще накара компаниите да преразгледат и актуализират своите политики за парични и нематериални бонуси, които планират за 2023г. Прогнозите на специалистите от Adecco България е, че те ще бъдат по-гъвкави и адаптирани според нуждите на служителите, за да могат да бъдат задържани в компанията. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...