Отмяната на спорните текстове от пакет „Мобилност“ значително облекчава българските превозвачи, но за да работят нормално, се налага синхронизиране на законодателството.
Преди решението на Европейския съд по темата в началото на октомври, браншът е изплатил сериозни глоби, които е възможно и да не бъдат възстановени.
Най-оспорваната разпоредба от т.нар. Пакет “Мобилност” беше за връщането на камионите – дори и празни – в страната по регистрация на всеки 8 седмици. България беше пряко засегната от това изискване и заедно с още 6 държави членки оспори текста по съдебен път.
Сега обаче е необходимо правният вакуум да бъде запълнен, а за това трябва да има работещ парламент, обясни пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи:
“За нас беше важно, че Съдът на ЕС даде тълкувание, че в крайна сметка правото на водача е той да избере къде да почива, а не да почива на точно определени места. Ние очакваме новият парламент, надяваме се – и редовно правителство, да изчистим и последните детайли, ние ги имаме готови текстовете и българският транспортен бранш да работи спокойно”, каза той.
Българските превозвачи са платили сериозни санкции за периода, в който разпоредбите действаха и нямат гаранции, че те ще бъдат отменени.
“Една глоба е от порядъка на 4000 евро, нямаме данни за всички глобени, но при нас в Съюза имаме над 150 глоби”, посочи Арабаджиев.