Агенция "Пътна инфраструктура" планира да обяви международен конкурс за строежа на последния участък от Околовръстното шосе в София, обяви пред БНТ председателят на управителния съвет на ведомството Йордан Вълчев.
Посочи, че към проекта за трасето на Столичната община има много забележки и затова ще се обмислят различни варианти, включително такива с тунел. Оценката му е, че проектът може да струва между 600 млн. лв. и 1 млрд. лв. и да се изгради за около 2 години, но по-дълго ще трае подготовката за това.
Съобщи още, че се планира чрез подлез в Казичене да се премахне светофарът в другия край на Околовръстното. Той критикува и работата на Столичната община по укрепването на моста при "Бояна" и обяви, че може пътната агенция да се намеси.
Важна стъпка за изграждането на продължението на околовръстното на София от "Бъкстон" до "Люлин" беше направена след окончателното влизане в сила в края на май на подробния устройствен план (ПУП). Срещу него се водиха няколко съдебните дела. Сега на ход е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), която трябва да отчужди имотите и да обяви обществена поръчка за строителството до края на годината, съобщава "Капитал".
Прогнозната стойност на проекта е около 550 млн. лв., а срокът за завършване на отсечката е 2030 г., като се предвиждат и връзки към кварталите, които Столичната община ще трябва да прави. Финансирането ще дойде от държавния бюджет.
Предвижда се изграждането на тунели, три кръстовища на две нива, естакада и четири пешеходни пасарелки. Условно обектът е разделен на два участъка. Първият е с дължина 6 км от улиците "Лазурна" и "Киевска" (в "Овча купел") до автомагистрала "Струма". Вторият участък е с дължина 2 км - от улиците "Лазурна" и "Киевска" в "Овча купел" до ул. "Ралевица" в "Манастирски ливади". За него все още не е одобрен подробен устройствен план.
Планират се локални връзки с бул. "Линкълн", "Монтевидео", "Народно хоро" в "Овча купел", но те ще трябва да се строят допълнително със средства от общинския бюджет.
Поръчката ще е от типа инженеринг, т.е. едновременно за проектиране и строителство, като ще се прави с предварително изпълнение, което означава, че ако някой собственик на земя обжалва стойността за отчуждаване, строителството няма да спира. Това е възможно, тъй като околовръстното се води национален обект - част от републиканската пътна мрежа.