През април не са констатирани нарушения на качеството на топлофикационните услуги, предоставяни на абонатите на "Топлофикация София", а във фактурите на потребителите дружеството е приложило утвърдената цена на топлинна енергия. Това съобщи Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) след проверка в дружеството.
Тя беше поискана от омбудсмана Диана Ковачева, след като граждани се оплакаха, че сметките им за парно за април са по-високи, отколкото в по-студените месеци декември и януари.
КЕВР уточнява, че формирането на месечните фактури е извън регулаторните й правомощия, защото се извършва по наредба, издадена от Министерството на енергетиката и това е компетентният орган за контрол.
КЕВР сравнява сметките през април със същия месец на миналата година и установява, че през тази година температурите са били по-ниски, парното е спряно по-късно (на 1 май, а не на 24 април), а подадената топлоенергия е била с 20% повече. Не се коментира обаче аргументът на омбудсмана, че през април 2023 г. е подадена най-малко енергия спрямо предходните месеци от отоплителния сезон. Друго обяснение според КЕВР на по-големите суми е в това, че за 94% от абонатите те са били прогнозни и предстоят корекции при изравняването.
Регулаторът съобщава, че е задължил компанията да провери настройките на системата за автоматично регулиране на всички абонатни станции, като осигури необходимия микроклимат на жилищата и не допуска преразход на топлинна енергия.