Сред предприемачите у нас често се забелязва нежелание за поемане на риск

29.08.2024 | 07:40
по статията работи: econ.bg
Според Огнян Василев инвеститорите не се интересуват от идеята и амбицията на компаниите, а от резултатите, когато планират финансиране
Сред предприемачите у нас често се забелязва нежелание за поемане на риск
Снимка: под лиценза на creative commons

Сред предприемачите у нас често се забелязва нежелание от поемане на рискове, както и по-предпазлив подход в разработката на продукта – често се започва с представянето му на българския пазар и ако е успешен, едва тогава се предлага на съседни пазари. Сред лидерите няма желание да се създаде глобален продукт. Това мнение изрази в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Огнян Василев, собственик на The Revenues Factory.

Консултантът обясни, че все повече хора в България искат да започнат свои бизнес, като се популяризира и „хоби“ предприемачеството (собственици на бизнес, които разчитат на основния си доход от друго работно място, докато предприятието им стане печелившо).

„Все по-често се срещат уменията да се изготви бизнес план и да се търси финансиране. Но това, което липсва според проучванията, са бизнес уменията за продажби и маркетинг, а чуждестранните партньори на българските компании критикуват нивото на амбицията“, съобщи Василев.

Според него едно от нещата, за които стартъпите често имат нужда от помощ, е валидацията на идеята и продажбите на дадения продукт. "В днешно време се предлагат много различни форми на финансиране, които са достъпни за стартъпите", посочи бизнес консултантът и обясни, че вече е лесно да се набавят знания за предприемачество, чрез различни събития, програми и информация в интернет. Той се надява предприемачество да присъства като обучение в училищата, за да култивираме предприемаческа среда у нас.

Според Огнян Василев инвеститорите не се интересуват от идеята и амбицията на компаниите, а от резултатите, когато планират финансиране. „Правих проучване по темата и интересното е, че почти на никого не му бе важна идеята, над която се работи екипът. Най-важно беше сцеплението – има ли първи клиенти, които плащат, компанията излиза ли на все повече места, отваря ли магазини, а ако има онлайн магазин – колко души го посещават. Кратката поука е: всеки има идея, но въпросът е кой от нас наистина се занимава с това да развива идеята и да убеждава клиенти“, коментира консултантът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....