За скромни приходи от тол такси призна регионалният министър Петя Аврамова. През първата година на въвеждането им те са едва 111 млн. лв. Това е десетократно по-малко спрямо обещаваните първоначално 1 милиард приходи годишно и четирикратно по-малко спрямо заложеното в бюджет 2020. Общо постъпленията от тол такси и винетки през 2020 г. възлизат на над 378 млн. лв., съобщи Аврамова. Така приходите от пътни такси са с 14 млн. лв. по-малко спрямо 2019 г., когато само от винетки бяха събрани 392 млн. лв.
На практика изнесените данни от Аврамова показват, че собствениците на леки автомобили са платили двойно повече от тези на тирове и камиони и обещанията за въвеждането на справедливия принцип "замърсителят и рушителят на пътища плаща повече" засега остават само добро пожелание. Приходите от глоби, санкции, неустойки и наказателни лихви за миналата година възлизат на над 12 милиона лева, като почти всичките от тях - 11,8 млн. лв., са от компенсаторни такси преди издаване на електронен фиш.
Въпреки изнесените данни Аврамова отчете, че електронната система за пътни такси е внедрена успешно. За нея правителството плати 180 млн. лв. на "Капш", а за Коледа сключи и втори договор за още 141 млн. лв. с австрийската компания за поддържка на системата през следващите 5 години. Тол таксите и платените пътища за тежкотоварния трафик няма да се вдигат в изборната 2021 г. Причината е в коронакризата, която нанесе удар върху икономиката, а правителството помагало на бизнеса.