Товарните автомобили и автобусите остават извън контрола с екостикери

17.02.2021 | 12:40
по статията работи: econ.bg
Екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, ще се слагат само на леките и лекотоварните автомобили с обща маса до 3.5 тона, каза изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски
Товарните автомобили и автобусите остават извън контрола с екостикери
Снимка: под лиценза на creative commons

Екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, ще се слагат само на леките и лекотоварните автомобили с обща маса до 3.5 тона, каза днес пред Би Ти Ви изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. За камионите и автобусите няма да има ограничение на база замърсяване. Логиката е, че те рядко влизат в централните градски части, а нововъведението цели изчистване на въздуха именно там.

Както е известно, след 12 юли при преминаване на технически преглед ще се мерят нивата на вредни емисии на автомобилите и на база резултатите те ще бъдат разпределени в пет екологични групи. С промени в Закона чистотата на атмосферния въздух, които предстои парламентът да приеме на второ четене тази седмица, общините получават правото да спират достъпа на коли от най-ниските групи до определени части в градовете. Кметовете трябва да определят зоните как ще се извършва контролът и какви ще са санкциите.

Бойко Рановски уточни, че в момента всички автомобили попадат в определена екологична категория (отбелязвана като Евро 1, Евро 2 и така до Евро 6), но тя няма да има отношение към стикерите, като ще се разчита само на данните от измерването в пунктовете за преглед.

След проверката ще се получава стикер, който ще показва в коя екологична група е превозното средство, данните ще ги има и във вграден чип, който ще може да се чете от разстояние. Новият стикер ще е част от документите, получавани при прегледа, като очакванията са въвеждането му да не се отрази на цената на техническата проверка.

Бойко Рановски уточни, че от началото на следващата година би трябвало да се елиминира изцяло субективният фактор при техническите прегледи. За целта всички данни от проверката ще се изпращат в реално време в системата на ИАА, като софтуер автоматично ще преценява дали автомобилът да мине проверката. "И сега всички пунктове за проверка имат връзка с нас, но има едно междинно звено - компютър в пункта, и не можем да кажем, че няма манипулации", обобщи Рановски.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...