Туристическият бизнес в Италия се срива безпрецедентно

10.08.2020 | 11:50
по статията работи: econ.bg
В периода юни – септември се очаква туристите да са с около 25 милиона по-малко в сравнение с миналата година и загубата да е 75% от обичайния поток и още по-висока от разходи
Туристическият бизнес в Италия се срива безпрецедентно
Снимка: под лиценза на creative commons

Италианска ваканция, но… само за италианци и почти без чужденци, с изключение на много малко европейци. Среден разход от 1022 евро на семейство, около 680 евро на човек. Все още 20% от италианците не резервират поради икономически проблеми и липса на отпуск. Чуждестранни туристи практически няма. Това е картината на италианския туризъм в момента.

В периода юни – септември се очаква туристите да са с около 25 милиона по-малко в сравнение с миналата година и загубата да е 75% от обичайния поток и още по-висока от разходи, като се има предвид, че американските и азиатските туристи няма да дойдат. А именно те са тези, които харчат пари, съобщава АНСА, цитирана от БГНЕС.

Дните за отпуск ще са за почивка и контакт с близки, докато важните, по-доходоносни аспекти, които разпределят разходите на туристите по местата на местоназначение, се прехвърлят на последните места в списъка с предпочитания, примерно посещения на музеи, паметници и изложби , които намаляват от 33% през миналата година до 15%: пазаруването от 21% на 5% или СПА от 12% на 9%. Индексът на доверие, който измерва склонността на италианците да отидат на почивка, се повишава до 65 – с 3 пункта повече в сравнение с юни, но сравнението с миналото е тревожно: индексът за същия период на миналата година е бил 72, следователно 7 пункта по-висок.

Освен това, има висока степен на несигурност: 34% от анкетираните, които са готови да пътуват през септември до края на юли все още нямат резервация, докато други 8% дори не възнамеряват да направят това и очакват да намерят нещо подходящо, след като пристигнат на място. Тази несигурност и изчаквателна позиция създава множество съмнения в реализирането на едно или повече пътувания.

В нормално време четиримесечието юли-септември заема около 60% от туристическото присъствие и покупки в Италия, без да се смята изходящия туризъм, където италианците обикновено харчат 11,5 милиарда евро. От всичко това, лято 2020 ще успее да „спаси“ около 25%, коментира за АНСА президента на института за национален и регионален туризъм Лука Патане.

„ Докато тенденцията на епидемиологичните индекси и идентифицираните огнища са като леопардови петна на картата на страната – добавя той – всичко това говори за огромна работа на туристическите институции по места да предложат на туристите гаранция за безпроблемно и ведро изкарване на почивните дни“, казва Патане и добавя, че е крайно време да се скъса със самоубийствения подход и се вземат мерки за укрепване на сектора. За всички трябва да е ясно, че отдавна туризмът е гръбнака на италианската икономика, а не неясен шанс за бъдещето. На риск са изложени около 1 милион работни места.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....