Въпреки че се работи много на държавно ниво за реклама на българския туристически продукт, парите за реклама са крайно недостатъчни. Досега сме имали много рекламни стратегии при различни министри, но без съществени резултати. Необходимо е държавата да заделя повече средства за национална туристическа реклама. Това каза Елена Иванова, зам.-председател на Съюза на собствениците на "Слънчев бряг", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
"Хотелиерите плащат много за реклама чрез туроператорите, но очакваме по-голям бюджет от страна на държавата“, каза тя.
Иванова заяви, че страната ни е позиционирана основно на европейския пазар. Има изключителен ръст на британския пазар, завръщане на немския пазар и добро представяне в Полша, Унгария и Чехия, каза гостът. в предаването. Най-пряк конкурент на България в туризма в региона е Турция, най-вече като тип продукт, който се предлага - All Inclusive.
Елена Иванова коментира и какво може да се промени в политиката за набиране на кадри от чужбина. По думите й в съществуващата законова рамка има спънки, които трябва да бъдат изчистени, тъй като вносът на работна ръка за туристическата индустрия крие рискове.
Миналата година е имало случаи на наети у нас кадри от Непал и Бангладеш, които напускат България като бежанци преди изтичането на договора им, даде пример Иванова.
"С работници от Непал се работи трудно, защото ползват България като трамплин за Европейския съюз. Но имаме много успешна работа с кадри от Узбекистан, Казахстан, Молдова, Украйна“, каза Иванова. Те идват с идеята да работят, спазват условията на договорите си. Събеседникът уточни, че към момента хотелите са обезпечили до голяма степен необходимостта от работна ръка.